Friday, May 19, 2006

Underbara IKEA!

Har firat fredagseftermiddagen pa IKEA. Min premiar pa IKEA i Richmond, det var ganska likt Almhult tycker jag. Atit god lunch, shoppat lite onodiga ting (fast de hade Kalles randiga och nyponsoppa), fikat, lekt...ja, sa gick annu en eftermiddag i vara liv. Mimi ar en superhero och har fixat hela dagen utan bloja och utan accident. Denna hjaltinna somnade aven i kundvagnen med min vaska som huvudkudde, nar hon vander den sidan till ar hon oslagbar! Precis nu har jag raddat Buzz lightyears pappa (en av Maltes favoritgubbbar) fran drukning i toaletten (tyvarr hade han aven bajsat, Malte - inte gubben alltsa, blaaaa). Tyvarr ar Mimi sa sjalvstandig att hon sjalv gar pa pottan och vill sen helst tomma den i toaletten ocksa, samt klattra upp och tvatta av den i handfatet. Dubbel-blaaa sager jag. Fast hon fixar det superbra.
Nu ska jag forsoka overtala tva nakenfisar i lektagen att ta pa sig kladerna och folja med mig pa en sushi-kopar-promenad. Fredagskvall utan sushi ar som...na, det gar inte!
Har bokat korlektion till dagen fore uppkorningen...lite val optimistiskt kanske? Uppkorningslararna ska val ocksa hallas sysselsatta? Kanske kan man muta med Marabou?
Vad tror ni? Bara for att det ar lordag i morgon och vi kan sova hur lange vi vill...kommer val barnen att vakna supertidigt (denna veckan har jag ju nastan fatt vacka dem for att hinna till dagis). Har inget program alls for imorgon...kanske blir det beachen. Fick dock lite kalla karar av korlararen, en valdigt trevlig britt, som bara SKREK: I don't want to hear it! Nar jag sa att jag korde (olagligt) typ varje dag, hrm.
Fredagskram

0 Comments:

Post a Comment

<< Home