Wednesday, May 09, 2007

Feta kanelbullar!

Underbart när det jäser över kanten...det händer banne mig ALDRIG med torrjäst (då får jag vara glad om det jäser alls). Men nu har jag laddat med riktig jäst från svenska bageriet och då - wow! Barnen har tröttnat på bakandet och leker med bilar istället. Och så står man där själv med megamycket deg (synd att det inte var dollars). Faktum är att jag har nolltolerans med barn & bakning. Antingen så snyggbakar man eller så barnbakar man tycker jag. Och man snyggbakar ju definitivt till dagis (många att stor-impa på).

Men nu är de flesta bullarna utbakade och i ugnen. Imorgon blir det alltså bullkalas på North Creek (dagis alltså). Malte vill ha kanelbullar med glasyr numera (som norrmännen gör) så det är bara att fixa. Och att vi har en stor FEMÅRING här hemma känns ju lite övernaturligt! Han kryssar för varje dag i kalendern nu och räknar dagarna tills det är dags. Inatt sov han dessutom nästan hela natten i egen säng...bådar väldigt gott tycker vi (eller rättare sagt pappan som går upp varje natt, mamman sover som en stock).

Igår bokade jag restaurang i Miami! Känns ganska overkligt även det. Nästa lördag spisar vi på China Grill i South Beach. Samma toppenbraiga resto som Cilla tog Helena & mig till i New York. Lämpligt att ta Steffo dit. Vad barnen gillar crispy spinich och tuna sashimi vet jag inte, fast det känns som det kvittar, de ska ju definitivt med. De får gå på tuffa Rainforest Café i Orlando istället med inomhusregnskog, tjutande elefanter och apor i träden inomhus....det låter faktiskt ganska spännande tycker även modern. Ja, vi har det för bra!

Kramar och solsken till er alla ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home