No, Canucks No (som det stod i tidningen häromdagen, hade jag kommit på det själv hade jag nog sadlat om till copy)!
Det blev ingen Stanley cup för Canucks i år (heller). Mot slutet var Stefan och jag riktigt inbitna. Det var rätt spännande ett tag. Men när Ducks sen gjorde mål och de hade vunnit flest matcher, ja, det var liksom inte så farligt. Vi är inte tillräckliga sportdårar för att ta det så allvarligt. Till skillnad från många andra vancouverites, som går bananas för sitt lag. Inte vi inte.
Vår lilla mini-semester var super-terrific! Underbar! Vancouver island är sååå vackert! Ett ställe att längta tillbaka till. Vi såg björnar längs vägen vid tre tillfällen. Bara en sån sak. Helt overkligt spännande. Såg vithövdad havsörnar i mängder! Well, var på valsafari i 5 timmar men såg dock inte en enda val (en anledning att göra det igen kom vi på!). För övrigt var valsafarit underbart. Och vi såg ju sjölejon, uttrar, sälar, massa fåglar och extremt vacker natur. Härligt att vara ute på havet i fem timmar och känna vinden i håret och solen på kinden. Lide gungigt var det, men det konstaterades att hela familjen hade "good sailor legs", inga veklingar här inte, inte för lite sjögång. Ska lägga ut lite bilder sen så att vi också får se den underbara Long Beach som vi bodde vid (hade tom beach-view från badrummet!). Annars var orterna Tofino och Uclulet enormt sömniga små hålor, extremt charmiga små platser vid jordens utkant.
Imorse vaknade vi till bongo-trummor och insåg snabbt att de stackars Vancouver-marathon-löparna sprang förbi utanför på Pacific Avenue och hade sprungit sina tre-fyra timmar vid det laget....de fick grått och regnigt och lite kylslaget löparväder. Stefan gjorde några små minilöften om en stundande marathon-karriär. Något om att kvalificera sig till Boston marathon vill jag också minnas ha hört. Något om New York och Berlin och Honolulu svamlades det vidare om, men jag ska låta det vara osagt, jag var lite nyvaken...
(efter detta kan jag direkt erkänna att jag igår försökte lära barnen att kor har 7 magar, annars kommer någon att skvallra om det direkt som hämnd, mina naturkunskaper har alltid varit extremt begränsade)
Ikväll ska vi bort på middag till några kompisar i huset brevid. Härligt med söndagmiddag! Sen väntar spännande vecka med födelsedag på torsdag!
Söndagskram
Vår lilla mini-semester var super-terrific! Underbar! Vancouver island är sååå vackert! Ett ställe att längta tillbaka till. Vi såg björnar längs vägen vid tre tillfällen. Bara en sån sak. Helt overkligt spännande. Såg vithövdad havsörnar i mängder! Well, var på valsafari i 5 timmar men såg dock inte en enda val (en anledning att göra det igen kom vi på!). För övrigt var valsafarit underbart. Och vi såg ju sjölejon, uttrar, sälar, massa fåglar och extremt vacker natur. Härligt att vara ute på havet i fem timmar och känna vinden i håret och solen på kinden. Lide gungigt var det, men det konstaterades att hela familjen hade "good sailor legs", inga veklingar här inte, inte för lite sjögång. Ska lägga ut lite bilder sen så att vi också får se den underbara Long Beach som vi bodde vid (hade tom beach-view från badrummet!). Annars var orterna Tofino och Uclulet enormt sömniga små hålor, extremt charmiga små platser vid jordens utkant.
Imorse vaknade vi till bongo-trummor och insåg snabbt att de stackars Vancouver-marathon-löparna sprang förbi utanför på Pacific Avenue och hade sprungit sina tre-fyra timmar vid det laget....de fick grått och regnigt och lite kylslaget löparväder. Stefan gjorde några små minilöften om en stundande marathon-karriär. Något om att kvalificera sig till Boston marathon vill jag också minnas ha hört. Något om New York och Berlin och Honolulu svamlades det vidare om, men jag ska låta det vara osagt, jag var lite nyvaken...
(efter detta kan jag direkt erkänna att jag igår försökte lära barnen att kor har 7 magar, annars kommer någon att skvallra om det direkt som hämnd, mina naturkunskaper har alltid varit extremt begränsade)
Ikväll ska vi bort på middag till några kompisar i huset brevid. Härligt med söndagmiddag! Sen väntar spännande vecka med födelsedag på torsdag!
Söndagskram

1 Comments:
På tal om födelsedag så håller vi tummarna för att posten fungerar snabbt. På tal om middag har Fridens pizzor än en gång visat sig hålla världsklass.
Thompa
Post a Comment
<< Home