Thursday, April 26, 2007

Tofino here we come!

Ägnade hela förmiddagen åt storstädning! Det behövdes sannerligen. Hittade dammråttor där man minst kunde anat och annat läbbigt som inte går att nämna i offentliga forum. Men det är ju lite av ett måste att städa innan man ska åka bort, så att man kommer hem till något rent och fint ;-) Imorgon bitti är det vi som tar båten ifrån Horseshoe Bay över till Nanaimo på Vancouver island! Sen kör vi rakt över ön, resan ska ta ca 4-5 timmar, det lär vara en ganska ringlande väg. Inget för åksjuka personer alltså. Bergen ute på ön är typ 2000 m höga, så det är nog riktig alpväg i kombo med regnskog. Ska bli superspännande! Vädret är ju allt annat än upplyftande, så vi lär säkert få användning för brasan på vårt snajdiga hotellrum...Men det låter väl som en toppensemester, va? Själva är vi tokladdade inför detta. Snart är det dags för föräldramöte på dagis och sen hem och packa. Vi är vältränade packare så det går nog bra. Barnen ska såklart packa sina gulliga resväskor och jag antar att det sen blir sushi, lite sådär kvällen-före-firande!
Ha en skön helg (ni som har varmt och skönt)!!!