Sunday, June 04, 2006

1 ar i Vancouver!



Ja, nu har vi overlevt ett helt ar i denna stad. Maste erkanna att det ibland kanns som om vi kom hit igar, och daremellan kanns det som om vi bott har jattelange. Haslov kanns langt borta, men anda sa nara. Idag i bilen sa Malte: "det var synd att vi flyttade till Canada, for det var sa bra i Haslov". Snyft! Hoppas att han inte menar det alltfor mycket.
Igarkvall efter att jag bloggat gick det vilt till! Mimi kastade en plastkossa i huvudet pa Stefan sa att blodvite uppstod. Det droppade fran hans ogonbryn och panna...jag tejpade ihop som varsta sjuksystern. Det kan bli ett minne for livet! Idag har han gatt hela dagen med tejp mellan ogonen och pa ogonbrynet, sag lite ut som ett fyllo som varit en svang pa akuten och blivit omplastrad (i ovrigt inga likheter).
Vi vaknade till lite latt osregn. Lite besvikna eftersom vi bestamt utflykt med vara kompisar Anna och Doug och deras barn Timothy och Emma (nastan exakt samma aldrar som vara barn). Vi gav oss ut i alla fall! Akte till Lighthouse Park, som ar ett vancouver-maste. Ligger i West Vancouver. En skog med massa mysiga stigar, fantastiska trad, strander, klippor och sa denna fyr da. Utsikten var lite dimmig idag, men man kunde anda se downtown, USA, Vancouver island, Bowen island - fantastiskt fint! Vi sag nagra salar som simmade vid klippkanterna, helt overkligt stor tang (ca 20 cm bred och 2 m lang), massa krabbor och annat. Doug & Anna var valdigt duktiga pa att beratta om allt vi sag, atliga bar som barnen plockade, faglar och vaxter. Bland annat sag vi ett trad utan bark som tydligen bara vaxer i vastra British Columbia (ingen annan stans i hela varlden). Barnen var superduktiga och knallade pa, bitvis var det ganska kuperat och stenigt. Pa slutet kroknade Mimi och somnade i Stefans famn. Vi grillade sedan korv pa parkeringsplatsen, hur gott som helst och da var det ganska latt att vacka Mimi ;-)
Pa parkeringen fick vi aven nojet att beskada ett par som hm-hmade i sin bil, rutorna blev immigare och immigare...hihi. Sen kom de ut och skakade av filten och gick ivag pa skogsrunda. Vi sag aven ett brudpar i kostym, klannig, brudbukett och gympadojor pa vag in i parken - sa sota!
Nu packar Stefan for sin jobbresa till; Edmonton, Calgary, Kelowna, Nelson, Banff mm - han kommer tillbaka igen pa fredag, lagom till popcornen. Ja, och da ar det bara en vecka tills vi aker till Sverige. Helt galet att det nu ar juni och sommar igen ;-)
Kram kram

PS. Hemmafrun stadade haromdagen och dammsog upp en rosa socka. Den hamnade sa illa att dammsugaren forlorade sugformagan. Jag monterade ner den till ett stort antal delar, men det hjalpte tyvarr inte...fortsattning foljer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home