Update!

Har ju varit forfarligt kass pa att blogga. Musten gick ur mig i fredags, nar jag kuggade pa uppkorningen! Yes, jag erkanner. I mitt nasta liv ska jag bli en mussla och aldrig babbla om saker (ingenting faktiskt), ALDRIG beratta nar jag ska kora upp eller gora andra nervosa grejor whatsoever. Sen far man ju fragor fran grannar, dagisfroknar, foraldrar och fn vet som man maste pinsamma sig ur....Hursomhelst. Jag var kraknervos, fast tyckte att jag korde ganska bra. Men jag tog pa insidan av ratten i en svang, glomde att titta 360 grader vid ett tillfalle, korde i 40 forbi en lekplats och lite annat smatt och gott. Jag suckar fortfarande extremt hogt bara jag tanker pa det. Nu finns det inte en enda uppkorningstid i HELA Vancouver forran i slutet av augusti, sa jag har lagt det hela pa hyllan tillfalligt. Stefan ocksa! Dagen fore nar jag tog en lektion tyckte korlararen att jag korde huuuur bra som helst, och sen tja, det tyckte nog inte korlararen. Ironiskt nog hade han PEAK-jacka, vilket jag tog som ett superbra tecken, men det var helt fel. Vet inte om jag ska skratta eller grata at det hela, var tvungen att falla en tar i fredags...men nu ar jag mest ARG! En kul anekdot for bloggen, jag var ju dessutom tvungen att kora hem sjalv efter uppkorningen och idag har jag varit hos Jenny och lekt...kor mer an nagonsin i alla fall...jag retas. Idag var jag tvungen att ringa Stefan nar jag korde pa Oak street och beromma mig sjalv, jag tycker faktiskt att jag kor ganska bra (fast jag tydligen bryter mot regelboken oavbrutet).
Min extremt forvirrade man har foljande glomt-pa-resan lista att summera (saknade nagonstans i Europa):
1 Ipod (2 manader gammal, varsta sorten)
1 digitalkamera
2 skjortor
1 piketroja
1 tandborste
1 Peak hoodie
Tuuur for familjens ekonomi att vi har forsakring (joda, vi har redan ny kamera och ny Ipod laddas as we speak)! I helgen myste vi sen. Ljuvligt skont! Sommaren ar tillbaka i Vancouver, det har varit 15-grader och mulet de senaste veckorna. Pa mors dag firade vi med lunch pa Cactus club i Yaletown, varsta lyxen.
Idag har jag varit en svang i city och provat klader. Pa American Eagle larde jag mig nagot nytt. Jag fragade en tjej om hon trodde att de byxorna jag ville prova skulle passa mig, "do the neck trick" sa hon helt lugnt. Man ska alltsa ta midjan pa brallorna och halla runt halsen. Om det sitter bra, dvs varken for hart eller for lost, passar byxorna! Helt otroligt och detta har i alla fall for mig varit en hemlighet i alla ar. Alltsa, jag testade bade neck trick och riktig test av byxorna och det stammer! Varsta grejen for alla som hatar provrum (vilket jag gor med en galen Mimi som blev mutad med enorma mangder tuggummi for att sitta still i vagnen medan jag provade och svettades, sjalvklart glomde jag mitt kort nar jag val fatt provat och betalt...men det fixade sig latt pa Stefans lunch). Hann med en svang pa GAP ocksa och kopte trosor till Mimi, hon hade typ bara 3 par sen innan och det kandes lite lite. Men hon skoter sina toalettbesok som en drottning och ar hur duktig som helst ;-)
Stefan ar ute och springer nu! Fortfarande ar det 20 grader kl 21. Han sa: om jag inte springer idag, nar jag kanner for det - hur stor ar chansen att jag springer nagon dag nar jag inte kanner for det (=de flesta dagarna antagligen). Med andra ord. Han stack. Han sa nagot om att han var vard en gin&tonic nar han kom tillbaka....
Kram kram

2 Comments:
Darling, det är inget fel på din bilkörning! Det var med största sannolikhet en totalpuckad lärare! Är lite nyfiken på exakt hur man gör för att tappa bort allt det där Stefan lyckades med, men jag skall inte fråga! Det är mkt roligare att tro att han var soaked exakt hela tiden!
19 dagar kvar tills ni kommer hem! Tjoho!
Massor av kramar
Stina
Brunis!/Stina
Post a Comment
<< Home