Saturday, June 10, 2006

USA tur&retur

Kokte starkt kaffe och var pigg igen vid 8-tiden. Klockan 9 borjade sedan MATCHEN. Mitt fotbollsintresse vacks endast vid tillfallen som VM, fast da ar det faktiskt ganska stort. Det hade varit storre om lat oss latsas att Danmark var med och att Viggo Mortensen var en av spelarna, men man kan ju (som bekant) inte fa allt.
Ar ju inte pa nagot satt nagon expert i fotboll, men vi tyckte nog att de spelade kasst. Fast det var en kul match. Mycket handelserik. Mot slutet stod Stefan upp och skrek varje gang nagon missade (manga). Efter det pinsamma slutet slangde vi oss hela familjen i bilen och akte mot Bellingham, USA. Det ar SAAAA segt att behova koa vid gransen, in och fixa visum (barnen hade giltiga sedan outletturen med mamma och pappa, men mitt gick ut igar - aptypiskt- 3 manader efter att Stina och jag var dar, my god vad tiden gar). Ut ur bilen, koa, fylla i papper, fingeravtryck, foto, betala 6 dollar var...klart! Raka vagen till Bellis Fair Mall (en sann amerikansk mall). Lunch och sen lite lordagsshopping. Mysigt. Barnen hittade en lekplats och spenderade dagen dar. Vi tva som hellre shoppade an lekte, fick turas om att vakta/shoppa. Det gick ganska bra. Sen fikade vi, lekte lite till och akte sen hemat. Inga koer och da tar det mindre an en timme (pa ditvagen tog bara gransproceduren en timme). Hemma 19.30. Vin, ost och kex (och sol) pa balkongen! Livet pa sin topp.
Extra pussar och kramar till vara fyllekajekompisar - smack! Var nastan tvungen att falla en tar i avundsjuka over att inte kunna vara med, men sant ar expatlivet.

Har borjat lagga fram grejor till packningen, bara en san sak. I packningen finns nagra grejor fran shoppingturen idag, men det ar hemlisar.
Kram

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tjohoo! Bara 7 dagar tills ni kommer hem!! Vi längtar massor!!!!!!!
Kram kram

12:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Himla tur för er att vi har fler raj-raj-tillfällen kvar tillsammans i sommar! We missed you like galningar i lördags. Festen var inte alls rolig och helt fantastisk...............(så skall man väl säga för att vara en god komips!?)Men, ingen på festen kunde sexa av sig koftan på dansgolvet som vissa på andra sidan jordklotet kan!
Vi har börjat räkna ner på vår muck-blomma mot den 18:e! Tjoho!

4:13 AM  

Post a Comment

<< Home