Tuesday, June 05, 2007

Godmorgon!

Har skickat iväg barnen lite extra välkammade idag (fast jag strök inte kläderna, då kanske dagisfröknarna börjat undra om jag fått en allvarlig personlighetsförändring) - picture day är det idag! Förra klassfotot blev så dåligt att alla föräldrar klagade (nä inte jag, det är ett klassfoto...).

Efter att ha legat på stranden och levt sommarliv hela helgen kom regnet på förmiddagen igår. Ganska skönt faktiskt för det var grymt kvav luft. Jag hade tusen små städprojekt (rensa, rensa!, my middle name) och nu svämmar nästan förrådet över...fast jag fotar grejor och lägger ut på Craig's list (Canadas blocket). Dubbelvagn - såld!!! Nu ska jag ner och gräva fram cykelkärran (Malte är för stor) och fota och lägga ut. Kanske kan man sälja tre kartonger med svenska leksaker "scandinavian quality", haha. Busy, busy - perfekta små hemmafruprojekt! Well, sen ska jag leta upp min svenska kompis Kajsas guldsmedja för att äntligen ta in mina vigselringar. De ramlade igår av fingret när jag gjorde en något för yvig gest mitt i downtown. De rullade tio meter, åt olika håll såklart, och höll nästan på att åka ner i rännstenen...puh!

Annars har vi en lugn och fin 2-veckors-vecka framför oss innan vi kommer hem. Ska väl hinna med lite favoriter i repris innan vi åker hem (något favvo-resto-besök, kanske). Hög tid att beställa något härifrån för den som vill ;-)

Kram!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home