Monday, June 12, 2006

Nedrakningen har borjat!

Ja, nu ar det bara 4 hela dagar tills vi aker hemat! Landar i Kopenhamn pa sondag kl 16.55. Jeez, vad skont det ska bli att komma hem. Att bo i ny och fin lagenhet med illfin utsikt och bra service ar toppen, men utan a/c blir det SVETTIGT. Jag tror jag bloggade om detta nagon gang forra sommaren och minnena borjar definitivt komma tillbaka. Bland annat sa somnar barnen nagon gang mellan 21 & 22 nu (fast det ar a andra sidan ganska bra med tanke pa att vi snart ska stalla om oss till en annan tid).
Igar var vi pa fodelsedagskalas for Oliver! Det var pa "lokal" med massor av roliga leksaker - lianer, bilar, gungor, klatterhinder mm. Det var livat varre. Tarta, sang, ballonger och godispase, 1,5 timmar senare ar det slut och det var helt perfekt! Da fick vi en invitation till Sanna och Viktor och hangde pa hem till dem och drack ol och at tortillachips och barnen lekte. Pa hemvagen handlade vi pa REAL CANADIAN SUPERSTORE. Herrejosses vilken bautaaffar! Men jag maste ju erkanna att jag velat aka dit mycket lange (har en faiblesse for stormarknader, pinsamt jag vet). Hade garna spenderat mer an 20 minuter dar. Men inte ens jag ville faktiskt handla storpack nar vi snart ska aka hem. Dock hittade vi hel svartpeppar och lite annat smatt och gott. Kanderad fankal till exempel, som vi fick haromsistens pa en resto i stan. Sa himla gott! Jag lovar att ni ska fa smaka, kopte med lite hem.
Idag tog Mimi och jag en runda pa morgonen och kopte tvattmedel och lullade runt i Yaletown, det blev iced skim milk latte idag, nu nar det ar sa svettigt ute. Sa vuxen att jag gillar kaffe i varmen, det blir jag nog aldrig! Kaffe pa stranden, na, jag vet inte. Pa tal om stranden sa akte vi dit pa em. Tillbringade nagra timmar dar. Barnen sprang langt ut pa sandbankarna, det ar extremt lagvatten pa em och man kan ga flera hundra meter ut. Man ser de jattestora batarna som inte kan ga in i hamnen ligga fortojda ute i farleden. I vanliga fall ser vi dem fran var lagenhet, men nu fran en annan vinkel. Vi fikade lite, jag laste lite i min bok, jag kunde faktiskt lasa flera sidor (barnen ar helt fascinerade av vad havsbotten har att bjuda pa, krabbor och annat).
Nu har jag blandat drink, gin/fladersaft/mineralvatten (man tager vad man haver). Om det blir en fortsattning pa drickandet blir det garanterat white russchian (utan vodka). NU borjar faktiskt Canadian idol, sa jag maste tyvarr sluta.
Puss!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home