Gratt och regn
Idag var det bara att inse att den regniga sasongen har borjat...eller kanske var det bara hogst tillfalligt? Gratt och disigt och osregn var det i alla fall. Mamma och jag spenderade formiddagen med att ga langs Water Street i Gastown (kopte paraply i forsta souvenirbutik vi hittade!) och kolla in alla tuffa butiker dar (hann aven med ett Starbucks besok, of course). Efter att vi hamtat Mimi akte vi sen till Metrotown, en liten mindre shoppingmall med sisadar 500 butiker. Just nar det regnar ar den ocksa extra bra. Mimi sov i sin vagn (taktik for att hon skulle halla sig uppe langre och sen forhoppningsvis sova langre an till 5...), medan vi gick runt och kollade efter fynd. Och guess what, vi gjorde i alla fall ett! At lunch, Mimi sov fortfarande. Nar vi sen handlat lite middagsmat och var pa vag att hamta Malte, blev det till att riva upp ett paket flingor i bilen. Stackars Mimi hade ju inte atit. Nu har mormor strukit ALLA barnens klader (jag supportade med att ta ut allt skrynkligt fran garderoben och sen snallt bara tillbaka det nystrukna), och sen har barnen och mormor ritat jarnet i flera timmar. Barnen somnade 21, pa varsin sekund, sa nu hoppas vi pa lite senare wake up call imorgon ;-)
Nu stryker mamma MINA skjortor, medan jag laser nya numret av Mama...JISSES vilken lyxlirare man ar.
Gonatt!
Nu stryker mamma MINA skjortor, medan jag laser nya numret av Mama...JISSES vilken lyxlirare man ar.
Gonatt!

0 Comments:
Post a Comment
<< Home