Happy Halloween!
Vintertid suger so far. Ja. Barnen vaknar 5.30 och vi gar alla upp i en djupfryst lagenhet - valkommen vinter! Har genast satt pa varmen i lagenheten och nu luktar det brant i vardagsrummet (damm pa elementen...). Fast sen ringde vi Stefan vid 6-tiden (han var pa 13:e halet i osregn sa vi har det nog anda ratt bra har), och efter det blev vi alla pa valdigt bra humor saklart. Nu ar det i alla fall i DENNA veckan som han kommer hem, aven om det ar nagra dagar till!
Vi hade en toppen-dag igar. Mamma och jag lamnade barnen pa dagis i traningsklader och powerwalkade sen langs strandpromenaden upp till Stanley park, och en bit in ocksa. Solen sken och himlen var knallbla, men det var ocksa is pa vattenpolarna och riktigt kallt. Mossa och vantar hade varit skont, fast vi gick superfort och da var det ratt OK anda. Sen fixade vi oss i turbo-fart och gav oss ivag till Dr Sun Yat-Sen garden, en kinesisk tradgard mitt i China town. Valdigt vackert och lugnt. Tittade man upp fran alla perfekta rabatter, skulpturer, sjoar och stenlaggningar sag man hoghusen utanfor - kul kontrast! Nar vi anda var i China town, korde (fick byta p-plats tre ganger innan vi hittade en som redan var betald, vara smapengar var slut) vi till T&T, denna ljuvliga supermarket à la Asia. Den ar sa superlacker - och billig! Sen fick vi kora pa tva hjul till dagis for att plocka upp Mimi. Korde sen direkt till Grouse Mountain - "the peak of Vancouver". Ett litet berg pa 1100 m. Man aker kabinen upp, igar var den roda pa lagning sa vi fick aka en liten skraltig bla istallet...restaurangen var ocksa stangd, fast vi upptackte att det gick att fa mat i cafeét utanfor, sa det var lugnt. Gick sen for att beskada grizzlybjornarna. Det var verkligen superkallt da. Mimi grat! Det lag sno i dikena och is pa stigen! Sjalv hade jag 3/4-kvartsarm pa min troja och fros rejalt om den sista 1/4-en. I alla fall. Utsikten var fenomenal! Pa vag till bjornarnas boning stannade en kille oss och pekade upp mot berget, ca 300 m upp. Dar gick en VILD bjorn!!!!!!! Vi pratar inga staket! For dem som var med forra gangen vi var dar och kollade grizzlys, dvs BLT, sa inser man att om man inte ens ar kaxig MED staket, hur blir det da utan? Men bjornen lullade coolt runt pa berget och verkade inte savarst intresserad av oss. Grizzlysarna sag vi inte! Fast detta var ju hur coolt som helst. Kylan drog oss ner till dalstationen och dar kopte vi latte saklart! Akte till en mall pa vagen tillbaka och shoppade lite bestallningsvaror fran vissa ;-) Sen var det ju bara att aka tillbaka till dagis for att hamta barn nr 2. Pa eftermiddagen softade vi och at Leilas curry och sen spelade barnen sitt nya Anki&Pytte-spel som mormor haft med sig. Hur kul som helst. Upptackte att vintertiden tar ut sin ratt och bagge barnen somnade 19.20. Da ville aven mormor sova :-) Sjalv satt jag uppe och kollade Seinfeld och laste bok och drack gront te fran T&T.
Nu far vi rota fram utkladningskladerna, idag ar det Halloween och det galler att firas! Borjar redan pa dagis med andra ord. Sen ska man ju helst trick-or-treata hos grannarna eller pa stan. Hrm. Det far nog bli nasta ar (jag har last pa Aftonbladet att vi svenskar inte ar sa BIG pa Halloween, jag gillar mest godiset!).
Kram kram
Vi hade en toppen-dag igar. Mamma och jag lamnade barnen pa dagis i traningsklader och powerwalkade sen langs strandpromenaden upp till Stanley park, och en bit in ocksa. Solen sken och himlen var knallbla, men det var ocksa is pa vattenpolarna och riktigt kallt. Mossa och vantar hade varit skont, fast vi gick superfort och da var det ratt OK anda. Sen fixade vi oss i turbo-fart och gav oss ivag till Dr Sun Yat-Sen garden, en kinesisk tradgard mitt i China town. Valdigt vackert och lugnt. Tittade man upp fran alla perfekta rabatter, skulpturer, sjoar och stenlaggningar sag man hoghusen utanfor - kul kontrast! Nar vi anda var i China town, korde (fick byta p-plats tre ganger innan vi hittade en som redan var betald, vara smapengar var slut) vi till T&T, denna ljuvliga supermarket à la Asia. Den ar sa superlacker - och billig! Sen fick vi kora pa tva hjul till dagis for att plocka upp Mimi. Korde sen direkt till Grouse Mountain - "the peak of Vancouver". Ett litet berg pa 1100 m. Man aker kabinen upp, igar var den roda pa lagning sa vi fick aka en liten skraltig bla istallet...restaurangen var ocksa stangd, fast vi upptackte att det gick att fa mat i cafeét utanfor, sa det var lugnt. Gick sen for att beskada grizzlybjornarna. Det var verkligen superkallt da. Mimi grat! Det lag sno i dikena och is pa stigen! Sjalv hade jag 3/4-kvartsarm pa min troja och fros rejalt om den sista 1/4-en. I alla fall. Utsikten var fenomenal! Pa vag till bjornarnas boning stannade en kille oss och pekade upp mot berget, ca 300 m upp. Dar gick en VILD bjorn!!!!!!! Vi pratar inga staket! For dem som var med forra gangen vi var dar och kollade grizzlys, dvs BLT, sa inser man att om man inte ens ar kaxig MED staket, hur blir det da utan? Men bjornen lullade coolt runt pa berget och verkade inte savarst intresserad av oss. Grizzlysarna sag vi inte! Fast detta var ju hur coolt som helst. Kylan drog oss ner till dalstationen och dar kopte vi latte saklart! Akte till en mall pa vagen tillbaka och shoppade lite bestallningsvaror fran vissa ;-) Sen var det ju bara att aka tillbaka till dagis for att hamta barn nr 2. Pa eftermiddagen softade vi och at Leilas curry och sen spelade barnen sitt nya Anki&Pytte-spel som mormor haft med sig. Hur kul som helst. Upptackte att vintertiden tar ut sin ratt och bagge barnen somnade 19.20. Da ville aven mormor sova :-) Sjalv satt jag uppe och kollade Seinfeld och laste bok och drack gront te fran T&T.
Nu far vi rota fram utkladningskladerna, idag ar det Halloween och det galler att firas! Borjar redan pa dagis med andra ord. Sen ska man ju helst trick-or-treata hos grannarna eller pa stan. Hrm. Det far nog bli nasta ar (jag har last pa Aftonbladet att vi svenskar inte ar sa BIG pa Halloween, jag gillar mest godiset!).
Kram kram

0 Comments:
Post a Comment
<< Home