Intensiv lordag!
Mimi kom in till Malte och mig klockan 7 och en minut senare ringer morfar Thomas! Sa hade den lordagen borjat :-)
Sen fick vi ganska brattom efter att aven ha pratat med mormor och pappa Stefan saklart! Skyndade till svenska skolan och kom fram precis nar den borjade. Akte direkt till IKEA som ligger nara for att ata lunch. Fem korvar till barnen och lax, kokt potatis och gronisar till mig. Vi kopte nagra riktigt bra grejor efter luchen och begav oss sen mot nasta mal for dagen: Toys r'us. Skulle kopa presenter till tva barnkalas! Barnen var vid detta laget lite sega...Mimi trodde typ att vi akt dit for att kopa hennes fodelsedagspresenter och foll handlost for ett rosa Barbie-piano med inbyggd mick! Fick ha det med oss i varuvagnen for en rejal testrunda, innan vi kunde valja ut bra presenter till Emma och Luka. Ja, sen akte vi och forsokte hitta bra parkering vid videobutiken, lamnade igen filmerna fran forra lordagen och sen insag jag att vi behovde brod till frukosten! Hittade basta parkeringen utanfor Choices och slog till. Mimi behovde kissa sa vi fick ga in genom personaldorrarna och leta oss fram till en toa (Malte och jag passade ocksa pa med Mimi som cover up). Nar vi kom in genom dorren hemma var klockan 16.25! Da hade vi lamnat hemmet strax fore 9 pa morgonen. Vadret var superfint sa vi bestamde oss for att ga till lekplatsen. Stannade anda till 18, hittade tva kompisar fran Nya Zeeland vars mamma jag brukade prata med mycket forra sommaren. Kul, har inte sett dem pa evigheter! Barnen lekte jattebra och hade hur kul som helst. Solen gick ner over lekplatsen, en san dar eftermiddagssol som gor alla manniskor snygga, himlen var knallbla och alla lov gula och roda - valdigt fint! Men, nar solen gick ner blev det genast kallt och vi gick hem och tappade upp ett bad. Nar vi val kommit in drev en dimma in pa 1 minut, sa tjock att man inte ens sag bron eller husen pa andra sidan vattnet. (Den kom och gick sen hela kvallen och nu pa morgonen ar den fortfarande kvar). Sen blev det mackor och yoggi och sen: popcorn i tv-soffan! Barnen var helt slut och somnade vid 8, efter att vi last tva nya bocker som vi lanat pa svenska skolan. Annars ar barnens favorit just nu Peter Pan-boken som de fatt av morfar Thomas som han hade nar han var liten. De sitter som forstenade nar man laser den! Sjalv gjorde jag thé och hamnade sedan framfor "The Bourne Identity" - den gick ju inte att sluta titta pa! Det finns inget battre an att sitta framfor tvn och det faktiskt borjar nagon film som man valdigt garna vill se. Fick sitta uppe anda till 23.30!
Nu ska vi ata frulle och sen ar det dax for Emmas 4-arskalas!
Tjingeling
Sen fick vi ganska brattom efter att aven ha pratat med mormor och pappa Stefan saklart! Skyndade till svenska skolan och kom fram precis nar den borjade. Akte direkt till IKEA som ligger nara for att ata lunch. Fem korvar till barnen och lax, kokt potatis och gronisar till mig. Vi kopte nagra riktigt bra grejor efter luchen och begav oss sen mot nasta mal for dagen: Toys r'us. Skulle kopa presenter till tva barnkalas! Barnen var vid detta laget lite sega...Mimi trodde typ att vi akt dit for att kopa hennes fodelsedagspresenter och foll handlost for ett rosa Barbie-piano med inbyggd mick! Fick ha det med oss i varuvagnen for en rejal testrunda, innan vi kunde valja ut bra presenter till Emma och Luka. Ja, sen akte vi och forsokte hitta bra parkering vid videobutiken, lamnade igen filmerna fran forra lordagen och sen insag jag att vi behovde brod till frukosten! Hittade basta parkeringen utanfor Choices och slog till. Mimi behovde kissa sa vi fick ga in genom personaldorrarna och leta oss fram till en toa (Malte och jag passade ocksa pa med Mimi som cover up). Nar vi kom in genom dorren hemma var klockan 16.25! Da hade vi lamnat hemmet strax fore 9 pa morgonen. Vadret var superfint sa vi bestamde oss for att ga till lekplatsen. Stannade anda till 18, hittade tva kompisar fran Nya Zeeland vars mamma jag brukade prata med mycket forra sommaren. Kul, har inte sett dem pa evigheter! Barnen lekte jattebra och hade hur kul som helst. Solen gick ner over lekplatsen, en san dar eftermiddagssol som gor alla manniskor snygga, himlen var knallbla och alla lov gula och roda - valdigt fint! Men, nar solen gick ner blev det genast kallt och vi gick hem och tappade upp ett bad. Nar vi val kommit in drev en dimma in pa 1 minut, sa tjock att man inte ens sag bron eller husen pa andra sidan vattnet. (Den kom och gick sen hela kvallen och nu pa morgonen ar den fortfarande kvar). Sen blev det mackor och yoggi och sen: popcorn i tv-soffan! Barnen var helt slut och somnade vid 8, efter att vi last tva nya bocker som vi lanat pa svenska skolan. Annars ar barnens favorit just nu Peter Pan-boken som de fatt av morfar Thomas som han hade nar han var liten. De sitter som forstenade nar man laser den! Sjalv gjorde jag thé och hamnade sedan framfor "The Bourne Identity" - den gick ju inte att sluta titta pa! Det finns inget battre an att sitta framfor tvn och det faktiskt borjar nagon film som man valdigt garna vill se. Fick sitta uppe anda till 23.30!
Nu ska vi ata frulle och sen ar det dax for Emmas 4-arskalas!
Tjingeling

0 Comments:
Post a Comment
<< Home