Friday, October 20, 2006

Snyft!

Åååååå, vad det är trist att lämna av lille söte Stefan på flygplatsen. Lika förfärligt varje gång! Och ååååå vad jag just nu känner mig ensam. Fast snart börjar barnens och mitt fredagsmys och sen...ja, det är alltid första dagen som är värst! Idag när Stefan packat klart tog vi en tur till Yaletown och åt lunch. För en gångs skull gick vi på ett ställe som vi inte varit på så många gånger, kul! Ja, sen var det liksom dax att åka ut till flygplatsen. Bägge barnen hade somnat i bilen när vi väl kom dit, så vi bara droppade Stefan vid departures. Lagom till vi körde in i garaget vaknade bägge och grät för att pappa hade åkt. Det ville nästan jag också göra då! Fast nu har vi hunnit prata med både honom och mormor, så genast är alla lite gladare :-)
Igår var Malte på bio med dagis. De gick ända till Canada Place tur&retur säkert drygt en mil! Han var ganska trött igårkväll. Fast enligt fröken hade han varit en humörhöjare på promenaden, eftersom han gått och gapskrattat hela vägen. Hade såklart fått alla andra barn att skratta också...Bion var dock inte så kul om man får tro Malte. Handlade om en indisk pojke som fotvandrade över Indien och såg en massa fantastiska platser (enligt flyer han fick med sig hem). Men Malte tyckte den var läskig. Han var dock hur stolt som helst när han kom hem med sin lilla ljuslykta som han gjort i lera, för att fira dwali (nej jag kan inget om den högtiden, ska googla det snart).
Nä, nu ska jag sätta på lite kaffe!
Trevlig helg!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home