Söndag morgon
Nu har vi skickat hem mormor. Visserligen med fläskläpp, men ändå. Hon har hunnit hem medan vi sovit gott. Får väl berätta om de sista dagarna av hennes besök. Fredagen spenderade vi förmiddagen på Toys r'us med att fixa godispåsar med innehåll till Mimi's kalas samt fixa en liten present. Sen åkte vi till Yaletown och lunchade pa Cactus club. Åt god mat och drack vin! Dagen behövde definitivt piffas upp på alla möjliga sätt eftersom regnet öste ner! Sen promenerade vi runt i Yaletown och avslutade med att äta fantastisk god glass på ett litet gelato-ställe som jag velat testa sen vi flyttade hit. Har liksom tänkt att ju längre jag håller mig därifrån desto bättre...nu gick det alltså inte längre. När man dessutom har smakat glassen kan jag direkt säga att nu kommer jag inte att kunna undvika detta stället längre, tyvärr. Fantastiskt gott!!! Ja, sen gick mamma och Mimi och hämtade Malte som varit på dagisutflykt. De hade sett en dansföreställning med indianer som hade superläskiga masker på sig. Inte alls något för Malte! Han berättade att han grät. Pratade med fröken sen som sa att han grät när de dansade och klappade och skrattade så fort varje nummer var slut :-D
På kvällen blev det sen film och popcorn såklart! Mamma och jag la oss som vanligt före kl 22!
Lördagen började väldigt regnigt och blåsigt! Vi packade och fixade. Vid lunchtid åkte vi sen till flygplatsen. Mimi somnade i bilen och sov ända tills jag satte henne tillbaka i bilen igen. Malte åt hamburgare och sen vinkade vi av mormor. Åkte hem och lekte lite hemma och gick sen på lekplatsen och var där en lång stund, träffade en massa kompisar! Sen blev det bad eftersom leken mycket gått ut på att stå så många som möjligt i en vattenpöl. Ja, sen kollade vi lite på Pippi och medan en kompis ringde och jag pratade lite så hann Malte somna. Mimi var lite kass i magen och sprang på toa en massa gånger (med glatt humör dock) innan hon också somnade. Själv la jag mig 21.30...
Måste genast sluta skriva och inte börja igen förrän jag har något kul att berätta. Snart kommer Stefan - tjohooo!
Ciao
På kvällen blev det sen film och popcorn såklart! Mamma och jag la oss som vanligt före kl 22!
Lördagen började väldigt regnigt och blåsigt! Vi packade och fixade. Vid lunchtid åkte vi sen till flygplatsen. Mimi somnade i bilen och sov ända tills jag satte henne tillbaka i bilen igen. Malte åt hamburgare och sen vinkade vi av mormor. Åkte hem och lekte lite hemma och gick sen på lekplatsen och var där en lång stund, träffade en massa kompisar! Sen blev det bad eftersom leken mycket gått ut på att stå så många som möjligt i en vattenpöl. Ja, sen kollade vi lite på Pippi och medan en kompis ringde och jag pratade lite så hann Malte somna. Mimi var lite kass i magen och sprang på toa en massa gånger (med glatt humör dock) innan hon också somnade. Själv la jag mig 21.30...
Måste genast sluta skriva och inte börja igen förrän jag har något kul att berätta. Snart kommer Stefan - tjohooo!
Ciao

0 Comments:
Post a Comment
<< Home