Sunday, April 08, 2007

Heja påsken!

Så skönt vi har det! Påsken är superhärlig! Men vi måste erkänna att vi saknar släkten och alla kompisar som mest vid sådana tillfällen. Det är ju så galet många öppna fönster för att umgås. Och så är man så långt ifrån varandra. Snyft.
Men igår fick vi oss en liten kulturell upplevelse i form av en riktig Easter egg hunt. Vi köade för att komma in. Pysslade sen ihop vackra små korgar till barnen och fyllde dem med "ludd". Sen fick barnen rada upp sig vid "startlinjen" och så räknades det ner. På given signal rusade alla barnen runt i den stora gympa hallen som var fylld med leksaker och, just det, tusentals små påskägg (som påskharen lagt ut). Sen fick de små liven slåss om att fylla korgarna med choklad! En riktig höjdare tyckte vi alla. Stefan hängde dock mest vid chokladfontänen där man doppade stora marschmallows på pinne (jag tror det blev tre styck för hans del, han hade chokladläppstift hela dan sen).
Efter den lilla upplevelsen tog vi oss ner i Yaletown och åt mysig lunch tillsammans med Sanna, Jim och Viktor. Det var lite lagom kaosigt vid bordet med tre godismätta barn. Vi spenderade sen eftermiddagen vid lekplatsen och sen vidare hem till oss för middag och mera lek och mera påskägg. Nice nice.
Idag slappar vi mest och Stefan kollar på Masters. Sann påskanda ;-) Imorgon blir det mera ledigt, tjohoo. Ja och snart är det ju faktiskt dags för mig att börja tänka så smått på min PACKNING! På torsdag åker jag ju på lyx-tjej-helg till New York City. Det låter overkligt kul bara att nämna det måste jag erkänna!! Ska bli lite smått crazy att möta upp Cilla och Helena mitt på Manhattan. Lovar att berätta de smarrigaste detaljerna sen.
Påskpussar!