Helgmys!
Nu har jag så smått kommit ner på jorden efter min New York-trip. Denna fantastiska stad! Vad man än säger om den så låter det så klyschigt och förutsägbart. Fast allt är ju sant och det känns som ett måste att bara åka dit igen&igen. Alla dessa hus och bilar och människor och nattöppet och sirener natten igenom och allt att titta på så ögonen nästan poppar ut och spännande restauranger och ALL SHOPPING! Hallå. Ta mig tillbaka!
Vi hade det alltså superduper. Lide overkligt att plötsligt vara i en taxi på Manhattan, hoppa av vid hotellet och sen sitter två goa kompisar och väntar på rummet. Nice surprise! Med Cilla som guide kunde inget gå fel. Programmet var imponerande välplanerat och höll högsta klass. På ur urhippa restaurangen Fred's på Barney's, t ex, kunde vi bara glida in utan bokning, när det satt flera sällskap och väntade utanför. Det blev måååånga och låååånga luncher med vin och massa prat. Ubernice! Helena och jag var speciellt stolta över vår mycket nyanserade och välplanerade shopping. Ingen onödig tid lades på att fundera huruvida ett köp skulle genomföras eller ej, här gällde snabba beslut! I like. Vi fokuserade helt klart vår helg på att skaffa oss intryck och insupa atmosfär snarare än att stressa runt på en massa olika ställen. Lördagskvällen spenderades med underbar mat (och gott vin!!!) på Aquavit och sen kom en regning söndag på MOMA. Kan inte bli bättre! Själv fick jag stanna en dag extra solo i storstan eftersom min flight blev inställd. Jag lyckades roa mig kungligt på Bloomingdale's (inga sura miner alls!). Avslutade dagen med sushi i sängen och ett extremt knasigt reality-tv-moment. Försov mig såklart och vaknade nästa morgon 7.11. Min shuttle till flygplatsen gick 7.25. Jag hann! Förr i tiden var jag nämligen en mycket morgontrött person som varje morgon tränade på att maximera tiden i sängen och jag har därmed mångårig träning i snabba ryck på morgonen. Tror minsann att jag hade klätt på mig och var ute ur rummet på ca 3 minuter (körde Rinkaby-dusch med snabb tvätt under armarna och deo i raketfart, sminkade mig i taxin). Hursomhelst, för att summera måste jag nog säga att jag tycker helt klart att detta borde bli ett årligt återkommande evenemang! Mer NY-resor åt folket!
Allt är som vanligt på Beach Cresent nu. Stefan har varit några dagar i Whistler och kom hem med brunt fejs för en liten stund sen. Nu ska vi åka scooter till lekplatsen och köpa snygg-kaffe åt de vuxna. Härligt!
Lördagskram
Vi hade det alltså superduper. Lide overkligt att plötsligt vara i en taxi på Manhattan, hoppa av vid hotellet och sen sitter två goa kompisar och väntar på rummet. Nice surprise! Med Cilla som guide kunde inget gå fel. Programmet var imponerande välplanerat och höll högsta klass. På ur urhippa restaurangen Fred's på Barney's, t ex, kunde vi bara glida in utan bokning, när det satt flera sällskap och väntade utanför. Det blev måååånga och låååånga luncher med vin och massa prat. Ubernice! Helena och jag var speciellt stolta över vår mycket nyanserade och välplanerade shopping. Ingen onödig tid lades på att fundera huruvida ett köp skulle genomföras eller ej, här gällde snabba beslut! I like. Vi fokuserade helt klart vår helg på att skaffa oss intryck och insupa atmosfär snarare än att stressa runt på en massa olika ställen. Lördagskvällen spenderades med underbar mat (och gott vin!!!) på Aquavit och sen kom en regning söndag på MOMA. Kan inte bli bättre! Själv fick jag stanna en dag extra solo i storstan eftersom min flight blev inställd. Jag lyckades roa mig kungligt på Bloomingdale's (inga sura miner alls!). Avslutade dagen med sushi i sängen och ett extremt knasigt reality-tv-moment. Försov mig såklart och vaknade nästa morgon 7.11. Min shuttle till flygplatsen gick 7.25. Jag hann! Förr i tiden var jag nämligen en mycket morgontrött person som varje morgon tränade på att maximera tiden i sängen och jag har därmed mångårig träning i snabba ryck på morgonen. Tror minsann att jag hade klätt på mig och var ute ur rummet på ca 3 minuter (körde Rinkaby-dusch med snabb tvätt under armarna och deo i raketfart, sminkade mig i taxin). Hursomhelst, för att summera måste jag nog säga att jag tycker helt klart att detta borde bli ett årligt återkommande evenemang! Mer NY-resor åt folket!
Allt är som vanligt på Beach Cresent nu. Stefan har varit några dagar i Whistler och kom hem med brunt fejs för en liten stund sen. Nu ska vi åka scooter till lekplatsen och köpa snygg-kaffe åt de vuxna. Härligt!
Lördagskram

<< Home