Tuesday, April 10, 2007

Godis och paket!

Påsken är slut, men idag anlände två påsk-paket (Eva och Nicke&Jossan) från Sverige!!! På självaste skärtorsdagen kom det också paket, så barnen är alldeles bortskämda för tillfället. Bara godis och paket hela dagarna i ända! Lyckliga oss att det finns folk som tänker på oss långt borta. Känns bra.

Idag har jag varit på gymet en timme och sedan tagit en liten promis i Yaletown. Satt på Starbucks och drack kaffe och läste bok. Lite svårt att koncentrera mig trots jättebra P. Robinson, men det var två gamla kompisar som uppdaterade varandra på sina respektive liv precis i fåtöljerna brevid mig....usch va jag är nyfiken. Kanske hade de varit ett par tidigare i livet och ja, så hade jag kunnt döda för att få se familjebilderna på deras respektive laptopar. Sååå svårt att koncentrera mig! Vill veta allt och vara med överallt (svårt).

Idag har jag börjat laddningen inför min stundande NYC-trip! Cilla är i värsta planeringstagen och I like!!! Hon har fixat oss reservations på coolaste & bästa ställena, inklusive Aquavit! Och så Broadway på fredag, måste nypa mig i armen lite, bara. Känns så bra så bra. Recension av allt kommer! Jag looovar.

Igår spenderade vi några timmar på stranden, vårt favvo mini-getaway. Barnen leker och gräver och letar strandfynd och vi dricker kaffe och myser under en filt. När barnen var blöta till knäna trots gummistövlar åkte vi vidare på panikuppdrag. Fick p-plats precis utanför rätt butik på Granville street och jag rusade in och valde ut ett par nya jeans, barnen satt kvar i bilen medan Steffo sprang in och godkände och sen hemåt! Måste ju vara snygg nu när jag ska till storstan! Och med minus 20 kg passar faktiskt inte mina gamla bralls alls. Världens bästa och skönaste problem, I promise!

Nu ska jag slänga in en tvätt, börja planera min packning, ladda min iPod....busy busy. Sen blir det lekplatsen med två kickboards och två barn och lite, lite senare hettar det till i American Idol! Nu börjar det bli riktigt spännande när det ryker en tävlande varje vecka. En insider: Killarna är kass!

Ciao