Sondag!
Det ar sondag eftermiddag, Malte och jag har precis (med lite vald) vackt Mimi sedan hon somnat i soffan. Vill inte ha henne vaken till midnatt. Hon verkar lite ha slutat att sova pa dagen, har hallt pa med det ett tag, fast hon far definitivt en svacka vid 16-17 om hon inte sover. Idag sov vi till 8, at frukost i lugn och ro, lekte. Gav oss sen ut. Idag hade de tillfalligt tagit ut det gamla (1886) loket som star i Roundhouse. Man fick ga in i det, ringa i tutan och klockan, ja, det var val allt. Malte och Mimi tyckte forst att tutan var lite laskig, men sen gick det bra och vi klattrade upp for stegen och gick in i loket. Var dar i typ 2 minuter innan de hade trottnat. Gick en runda pa Urban Fare for att kopa brod och mjolk (nagra onodiga grejor plockade vi ocksa pa oss, typ chokladkex - franska vralgoda - som Malte sa: dessa gillar vi jattemycket, vilket stamde - de klippte HELA paketet pa lekplatsen). Gick sen hela strandpromenaden, lekte pa alla tre lekplatserna (Mimi hade en liten olycka pa lekplatsen, jag fragade ar du kissnodig och just da rann det langs benen....men det ar bara hennes andra pa offentlig plats sa hon ar superduktig!!!), kopte glass i en glassbil (Malte sa efter ett slick, jag gillar den inte, det hade jag kunnat rakna ut med lilltan, Mimi kampade pa med sin och naturligtvis med glass rinnande langs bagge armarna)...var ute i over 3 timmar. Skont med tanke pa att jag hade lite daligt samvete over att det mest blev innelek igar! Nar vi kom hem spelade vi Myror i brallan en stund. Det ar verkligen kul: samla djurbajs och plantera i rabatten, samla skrap och slanga i ratt soptunna, spela kobingo, svampmemory...man lar sig faktiskt en hel del (cityrattor speciellt). Tanker pa flera kommentarer (pa tal om landet) som vi fick i N.Haslov. Forsta gangen jag traffade rodhariga grannen synade hon mig uppifran och ner och fragade: har du bott pa landet forr??? Jag som alltid maste forsvara mig, hasplade ur mig att min morfar minsann var bonde...haha (hon tyckte aven att alla som inte hade byakostym=joggingdress var snobbiga). Ja, och sen granne Johans obetalbara kommentar nar vi kopt frasig brevlada i rostfritt stal med las: "tror ni nan ska stjala era rakningar eller? (pa varsta malmoitiskan). Hrm. Mamma hade kort forbi vart hus haromdagen, kanns konstigt att vi inte bor dar langre, att vi aldrig ska gora det mer heller. Jag har helt plotsligt blivit saaaa sugen att aka till Gotland, NU, nastan kopa ett hus dar! Fast sen vill jag ha ett hus i sodra Frankrike ocksa...Huuuur ska man fa ihop allt? Varfor kan man inte ha lite farre intressen och onskningar och bara vara sadar harligt nojd? Det ar man ju allt som oftast, fast man langtar ju alltid till nagot nytt. Markligt.
Ikvall blir det korv med potatismos (undrar om det blir lite piffo for mig om jag steker lite gron sparris som ligger och ser ledsen ut i kylskapet?). Hoppas pa ganska tidig nattning ikvall. Det ar mulet idag och oftast brukar stark sol gora att barnen inte somnar forran efter 9. Men idag kanske.
Gissa om jag ar lide nojd efter att ha fixat ett fel pa barnvagnen som varit sonder typ sen vi flog hem efter jul? Helt mekaniskt genialiskt fixade jag det. Stackars Mimi som sovit/suttit helt snett i flera manader i onodan nar jag visar mig vara ett sant snille.
Kramis
Ikvall blir det korv med potatismos (undrar om det blir lite piffo for mig om jag steker lite gron sparris som ligger och ser ledsen ut i kylskapet?). Hoppas pa ganska tidig nattning ikvall. Det ar mulet idag och oftast brukar stark sol gora att barnen inte somnar forran efter 9. Men idag kanske.
Gissa om jag ar lide nojd efter att ha fixat ett fel pa barnvagnen som varit sonder typ sen vi flog hem efter jul? Helt mekaniskt genialiskt fixade jag det. Stackars Mimi som sovit/suttit helt snett i flera manader i onodan nar jag visar mig vara ett sant snille.
Kramis

3 Comments:
Sicken snyggo-blogg! Nu har även jag hittat hit! Har precis spenderat ett par dagar med er, mysigt. (känns det som i alla fall, efter att ha "läst ikapp" på denna bloggen)
Kramis!
Stina
Wow, bilder och värsta layouten. Perfekt för Fia i media branchen!
Nu har vi också hittat hit, ska bara lägga upp den som hemsida i IE så att Helena också hittar :-)
Magnus A
Hej hej, Vill bara skicka över en massa kramar till Er. Kram kram kram från Pernilla
Post a Comment
<< Home