Darling weekend

Gissa om vi haft en skon helg! Startade i fredags kvall med goood sushi och la oss ganska tidigt (hann med nagra avsnitt Seinfeld forst). Igar morse gick vi upp tidigt och akte upp i bergen. Sea-to-Sky highway mellan Vancouver och Whistler ar sa extremt vacker (rostad till en av varldens tio vackraste bilvagar), men i lordags var det anda sadar ovanligt och magiskt fint. Isbla himmel utan ett enda moln, det dar fantastiska grona vattnet och sa de grona bergen med lite sno langst upp! Stefan var arg pa mig for att jag massor av ganger under bilfarden skrek till (han trodde typ att han var pa vag att kora over nagot levande) bara for att det var sa oebeskrivligt fint. I Whistler traffade Stefan nagon bygggubbe och barnen och jag lullade runt i byn. Jag drack min forsta Starbuckslatte sedan vi kom tillbaka! Inte illa att det hann ga tre veckor for denna premiar. Det var superhett, massor av folk och Stefan var inte riktigt frisk. Darfor at vi lunch, kopte lordagsgodis och akte sedan hemat framat eftermiddagen. En valdigt skon dag! Pa kvallen var vi bjudna till Sofia och John, men vi fick istallet ta en lugn hemmakvall med vatten och Alvedon for Stefan...
Idag hade vi sen bokat bord pa andra sidan vattnet, finaly skulle vi fa ga pa jazzbrunch! Tjohoo. Tog bilen, inte baten. Kom pa att vi aldrig kort bil till Granville island, och det ar minsann inte lika latt att ta sig dit som man kan tro. Ja, vi fick vart bord i skuggan med utsikt over stan och berg (var balkong kunde man se hur latt som helst, tvatten hangde ju ute). Buffen, tja, den kunde fa vilken manniska som helst att dregla. Typ, english muffins med pocherade agg och lax, sushi, agg, korvar, bacon, ceasar sallad, fem andra sallader, frukt, musslor, hashbrowns, pannkakor, Belgian waffles, och sen...TART/DESSERTBUFFE! Amen ursakta mig...Man fick svar beslutsangest hur man skulle lagga upp det hela for att inte bli matt for fort (helst aldrig). Barn at gratis och jag kan meddela att Malte at ca 8 skivor bacon....och hans mor plockade at sig pinsamt mycket sushi redan i forsta omgangen. Men annars skotte vi oss ganska bra. Mimi rakade sabba nagon liten girlang som dekorerade ett av traden pa uteserveringen, annars lungt. Bandet som spelade var val helt OK. Fast Castell Collection hade ju gjort omedelbar succe om de hade tagit over scen. Efter jazzen fick vi tyvarr svanga inom Safeway for att handla mat, upplagget blev Fia handlade och resten av familjen lekte i bilen (las barnen lekte i baksatet och Stefan spelade golf i mobilen hans nya sysselsattning som upptar MYCKET stor del av hans lediga tid...). Nu har vi lurat i Mimi KYCLKING (Chicken nuggets utan agg hittade jag idag!), hon trodde det var fiskpinnar...haha. Snart ska vi breaka nyheten for henne, skadegladje ar ju vad det ar.
Nu vantar en helt vanlig vecka. Endast en futtig vecka kvar tills dagisstart :-)
Sondagskram!

1 Comments:
Stefan!!! Jag välkomnar Dig in i mobilspelensvärld!!! ... Pernilla
Post a Comment
<< Home