Sondag i Vancouver

Gardagskvallen var jattetrevlig. Vi akte till vara vanner Jenny och Andrew med barn och fick massa god mat och gott vin och ol och besk och whiskey...Stefan var lite trott i morse faktiskt! Sjalv var jag nojd som korde. Tyvarr har Mimi fortsatt sin ovana att komma in till oss pa natten, sa numera ar det ganska trangt i sangen framat tidig morgon. Jag flyttar oftast ut pa soffan da. Speciellt om jag har nagon spannande bok som fangslar mig aven om klockan bara visar 5.37 (som just nu Stieg Larsson!). Idag borjade vi med lite smaslappande och begav oss sen ut i sommarvadret. Akte baten till Granville island med siktet installt pa jazzbrunch (vi brukar hora den fran var balkong varje sondag, men har sen lange langtat dit live). Joda, det var minsann superlackert, VARLDENS storsta och SMARRIGASTE buffe, bra band och - 45 minuters vantetid pa bord! Attans. Nasta sondag har vi bokat! Kan inte smalta den buffen i forsta taget. Vi fick ga vidare och hittade ett annat stalle som vi ocksa velat prova lange. Da var vi rejalt hungriga och hallde i oss ol medan vi vantade pa mat. Honey lager. Ja, sen var vi med barnen pa vattenlekplatsen en lang stund, gick och klippte dem pa den urgulliga salongen for barn. Man far sitta i karusellstol, titta pa film och fa klubba nar det ar klart(snalla frisoren kom ihag mormor och morfar och undrade hur de madde, de var namligen med sist det begav sig). Barnen var valdigt duktiga och blev valdigt sota i sina mer valfriserade looks. Efter frisorbesoket hade vi varit ute i typ fem timmar, och det kandes som det var dags att dra sig hemat. Tog baten tillbaka och gissa vem som ocksa var med? ELVIS COSTELLO! Vi tyckte faktiskt att det var ganska coolt och sa starstruck har jag inte blivit sen jag stod och handlade i samma kiosk som Roger Moore i Gstaad 1990. Jaja.
Maste ocksa slappa en ododlig kommentar fran Malte. Haromdagen nar jag tvattade barnens har sager Malte: For javelen, mamma, SLUTA! (han tyckte att jag tog schampo i ogonen pa honom). Hoppsan!
Snart borjar en ny vecka och vi firar sommaren med lite vitt.
Kram
PS. Bilden visar Mimi som kissar pa vattenlandet, tagen pa bar garning!

0 Comments:
Post a Comment
<< Home