Smalands-Malte
Hej hopp!
En slo lordagformiddag agnar vi oss at. Dricker kaffe och kollar pa golf och leker med barnen.
I eftermiddag ska vi ivag och grilla hos kompisar - harligt! Blev sa glada av en mail-inbjudan och insag att vi faktiskt har lite kompisar har ocksa. Dagarna har ar hur skona som helst vi njuter av vardagslivet och lugnet. Kom pa att jag verkligen har glomt att beratta att Malte fortfarande pratar sin nypakomna smalands-blekingska som fastnade den sista veckan i Ahus. Antar att det ar stor-kusinerna samt Inez och Alice Castell som paverkat. Han fixar hela dialekten perfekt och vi foraldrar ar helt hapna. Han later verkligen som Emil i Lonneberga! En tjej med sin fikon-skanska och nu detta...fast det loser sig nog finfint sa snart vi flyttar tillbaka till Vellinge igen :-)
Lordagskram fran Vancouver
En slo lordagformiddag agnar vi oss at. Dricker kaffe och kollar pa golf och leker med barnen.
I eftermiddag ska vi ivag och grilla hos kompisar - harligt! Blev sa glada av en mail-inbjudan och insag att vi faktiskt har lite kompisar har ocksa. Dagarna har ar hur skona som helst vi njuter av vardagslivet och lugnet. Kom pa att jag verkligen har glomt att beratta att Malte fortfarande pratar sin nypakomna smalands-blekingska som fastnade den sista veckan i Ahus. Antar att det ar stor-kusinerna samt Inez och Alice Castell som paverkat. Han fixar hela dialekten perfekt och vi foraldrar ar helt hapna. Han later verkligen som Emil i Lonneberga! En tjej med sin fikon-skanska och nu detta...fast det loser sig nog finfint sa snart vi flyttar tillbaka till Vellinge igen :-)
Lordagskram fran Vancouver

0 Comments:
Post a Comment
<< Home