Thursday, August 17, 2006

Mulen formiddag

Sov pa soffan i natt. Mimi som alltid brukar sova hela natten i egen sang kom smygande vid 2-tiden. Somnade pa min kudde och sparkade mig hela tiden bort fran min egen plats...Malte lag ju redan pa andra sidan och det var lite halvtrangt. Jag smet alltsa. Tog Maltes tacke och la mig pa soffan. Det ar faktiskt spannande att sova dar, med alla lampor som lyser over stan. Vardagen har sa sakta kommit over oss. Vi tar det lugnt och njuter av att slippa stressa. Annu ar det nastan tre veckor till dagis borjar. Och Malte vagrar an sa lange att prata engelska. Men det loser sig nog. Ska bli valdigt spannande att se vad Mimi tycker om dagis. Idag ska vi nog ringa kompis Emma och se om hon vill leka lite. Det ar faktiskt inte lika varmt som forra sommaren. Det ar tom helt OK att vara inne aven mitt pa dagen. Igar tog vi oss en svang med bilen. Fyllde pa forraden av schampo, balsam, duschtval, konserver, diskmedel, skoljmedel, toalettpapper, tandborstar mm. Vi tog verkligen slut pa allt innan vi akte till Sverige. Barnen overtalade mig att handla lunch pa McDonalds. Jag tjatade mig dock till att vi skulle ata den hemma, for i de kvarteren vi befann oss hanger det en massa lost folk och uteliggare finns i varje horn. Dessa gar hela tiden in pa MCD for att fa mer kaffe och skramla till en burgare. Polisen var dar tva ganger medan vi stod i ko. Alltsa kandes det som en battre losning att ata hemma. Barnen sager bara: titta, dar ligger han och sover! nar de ser en uteliggare. An sa lange har de inte fattat vidden av det.
Idag hoppas vi pa att Stefan ska komma hem tidigt. Maste ata nagot annat an sushi ikvall...
Ciao

0 Comments:

Post a Comment

<< Home