Friday, October 13, 2006

Fredagen den 13:e

Ja, denna dagen har gatt i ett sadant rasande tempo att jag inte hunnit tanka pa att det rakade vara en otursdag! Skont. (Visste ni att det finns ett ord for att vara radd for fredagen den 13:e = Paraskaredekatriaphobia!) Barnen och jag fick nastan lite brattom idag, vi tog det sa lugnt forst och sen fick vi nastan springa till dagis! Skulle vara dar klockan 10. Idag var det dags for utflykt = pumpkin patch field trip! Jag var lika excited som barnen! Vi hade varsin ryggsack med diverse galonbyxor, kameror, extra fika mm. Fick springa nastan hela vagen till dagis med 40 stycken sugrorsdrickor, dvs en hel "platta" med drickor, till den gemensamma knytkalasfikan senare. Svettigt! Gissa om det var en sandar amerikansk gul skolbuss som motte oss...som ur en film! Akte till Richmond soder om stan for att titta pa djur, aka holass, dansa med pumpan och majskolven till countrymusik, traffa pumpa-prinsessan, ga ut i det gigantiska pumpafaltet och valja varsin jattepumpa...superkul! Knytkalaset sen var toppen. Det ar sa kul att vara pa andra sidan jorden just vid ett knytkalas. Folk tar sa konstiga grejor med sig! Dumplings och sushi och konstiga geggor och kakor som ser ut som....ja, man kanner sig som en alien nar man langtar efter en ostmacka...haha. Tuuuuur att vi hade smugglat ner egna drickor for vart bidrag gick at som smor! Sen dansade vi en lang stund, var pa hostacken och hoppade i hoet och kastade pa alla som var med och lekte. Sen var det buss raka vagen hem till fredagsmyset! Harligt! Nyss foreslog jag att vi skulle ga och lagga oss (har sovit vid fotandan av var sang tva natter i rad sedan var annars sa somn-palitiliga Mimi har borjat nattvandra aven hon), klockan var da 21.10 - men Stefan tyckte att det kandes lite mindre panschis om vi vantade till 22...bara 20 minuter kvar. Stefan verkar dock ha fastnat vid Arachnaphobia, denna lyyysande film. Godnatt!

OBS! Missade att Castells turné aven stannar till i Goteborg, den 25/10. Aterkommer om tid och plats! Be there or be square

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Testar min nya, fina telefon från sängen.

10:57 PM  

Post a Comment

<< Home