Tuesday, November 07, 2006

Tisdag morgon.

Allt som vanligt. Stefan ÄNTLIGEN hemma igen! Hela familjen är så dunderglad och nöjd att det inte liknar någonting :-D
Mimi kan inte sluga gosa med pappa! Inte jag heller! Fast nu har de alla tre dragit till dagis och här sitter jag själv. En helt vanlig hemmafrudag, det var ett tag sen. Kan ju alltid läsa någon av alla de svenska tidningar som Stefan och mamma haft med sig, alternativt någon av de 15 svenska pockets som Stefan köpt. Mannen pa Kristianstad bokhandel är verkligen en guru i boksammanhang, har alltid alla de rätta tipsen. Härligt. Fast inte ens jag hinner nog med 15 böcker på knappt fem veckor! Det är nämligen mindre än fem tills vi åker till Sverige den 10 december! Helt galet. Att tiden går snabbt är ju som alla vet en liten nätt underdrift, som Cissi och jag brukar prata om, men för oss som åker fram och tillbaka blir det extra tydligt hur säsongerna skiftar. Ja, det är helt enkelt så att man far börja ta tag i julklapparna...Fast vänta, först ska jag fixa Mimi's födelsedagspresenter. Det ligger en STOOOOR hög och väntar med alla skickade paket (hon tittar storögt pa den varje dag).
Det var visst inte alls en vanlig vecka denna veckan. Helgdag på fredag! Remembrance day, samma som Veteran's day i USA. Jag tror det handlar om dem som stupat i krig, måste som vanligt ta reda på fakta....fast hela stan är full av folk som går omkring med en knallröd blomma pa sina jackor och hedrar denna dag. Jo, alltså ar det långhelg vilket innebär att helt plötsligt var det några stycken som föll bort från Mimis kalas....fast det lär inte spela någon direkt roll för henne.
Igår förmiddags hade Stefan och jag en förmiddag helt för oss själva. Åkte och tittade på en tavla som jag förälskat mig i. Nu är vi två som känner likadant. Frågan är bara vilken bank vi ska råna :-) Vi diskuterade saken över kaffe, men kom bara på att vi VILL HA. Hrm. Nästa liv ska jag helt klart försöka födas lite mer likgiltig inför saker/ting/manniskor/upplevelser, det blir nog mycket enklare så.
Nä, nu ska jag åka och handla mat, Stefan klagade över ett tomt kylskåp (haha).
Bye

0 Comments:

Post a Comment

<< Home