Friday, November 17, 2006

Vatten...

Regnet öser ner! Riktigt Nicke&Jossan-väder som vi brukar säga här (och då syfta på deras 2-veckors-regn-semester här, fast vi bevisade i alla fall att man kan ha riktigt kul i ösregn!)!! Barnen är glada, för då kan de ha sina fina paraplyer varje dag till dagis...haha. Likadana finns att köpa på Stinas hemsida www.theapplekids.com (det här är vår sida så jag gör väl vilken reklam jag vill...).
Vattnet i Vancouver är förtillfället odrickbart. Det var storm häromdagen och fördamningarna brast och vattnet, ja, något har hänt. I toaletten är vattnet grumligt och lätt brunt. Likadant i kranarna. Butljerat vatten var slut i stan igår, fast jag lyckades komma över två dunkar på närbutiken vid dagis - perfekt! Barn får inte bada, endast "svampas med kokt vatten". Själv kände jag mig lite märklig när jag duschade och det kommer ful-vatten ur kranen i vårt marmor-badrum. Lite mixad i&u-landsupplevelse.
Nope, nu måste jag skynda mig till dagis. Känner mig som Rödluvan med en korg kakor. Mimi's födelsedag ska firas. Har bakat en fjäskkaka till personalen också...
Sen sticker vi direkt (ja, jag tar bilen till dagis, ösregn sa jag ju) till drömlandet GO BANANAS! Vårt lilla fredagsnöje. Barnen tycker det är sjukt kul på detta inomhuslekland med rutschkanor, tunnlar, bollhav, repstegar...själv kan jag lugnt ta med mig en liten bok - man har ju hökögon!
Senare blir det vin och sushi och popcorn och film - TGIF!
Fredagskram!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home