Sunday, March 04, 2007

En dag på stranden

Idag åkte vi på utflykt till stranden. Gårdagens aktiviteter var härliga på sitt vis, men saknade den lilla ingrediensen syre som man ibland kan tyckas få lite för lite av under vintern. Alltså drog vi idag UT. Det var ca 10 grader och vår i luften. Fast några regnstänk fick vi nog också på oss vill jag minnas. Barnen grävde i sanden, letade strandfynd och balanserade på alla trädstockar som ligger på stranden. Stefan den optimisten hade med sig sin deckare, men den kunde han fetglömma på familjeutflykten tyckte vi andra. Vi åt varmkorv i termos och massa skurna grönisar och äpplebitar och sen var det dags för kaffe. I vilka muggar kan man undra, speceillt som man glömt att ta med det. Fast jag fick springa upp till caféet och förhandla lite med dem och vips var det fixat.
Nu leker Malte med Julian och vi andra leker här himma. Stefan ska göra sin höjdare-lasagne till kvällsmat och sen blir det bad och tidig nattning för de små. Imorgon är det ju måndag. Själv måste jag göra noggranna förberedelser inför registreringen på simskolan på tisdag....det är en hel vetenskap att få med de stackars småttingarna på simskolan nivå Starfish, men detektiv-mamman är on the case. Måste ringa måndag för att ställa frågor om vilka time slots som finns lediga och sen ringa PRICK klockan 07.00 på tisdag för att registera mig. Måste äta mycket kolhydrater ikväll.
Ciao

0 Comments:

Post a Comment

<< Home