Wednesday, February 14, 2007

Happy Valentine's!

Stefan gick till jobbet as-tidigt imorse, han var tvungen preppa inför vårt besök och stundande ledighet. Själva vaknade vi andra tre av att Mimi sa att hon hade ont i magen och lutade sig sen över sängkanten och kräktes! Blä. Men nu har jag varit runt och fixat en massa inför kvällen, de landar 18.15! Ååååå det är så kul med besök. Även om vi vant oss vid mycket annat som har med vårt nuvarande liv att göra är det alltid lika spännande när vi ska få besök. Timmarna sniglar sig fram...
Igår skrev vi Valentins-kort till alla barnen på dagis. Malte skrev sitt namn på ungefär hälften av korten och sen sa han: you finish it mom! Okej då. Imorse var han så söt att man smälter: "tror du att det är något barn som tänkt på mig så att jag också får något kort?". Jag ber till högre makter att det är så.

Tänkte förgylla er dag med ett recept på en goood macka....en galen macka i alla fall.

Wonder Sandwich
1 hamburgerbröd
2 tsk jordnötssmör
skivad banan
små marschmallows
6-8 salta pinnar

- ät som en hamburgare! Låter som något Elvis skulle gillat. Har inte provat det själv, men receptet stod på brödpåsen till hamburgerbröd som jag köpte till barnen igår.

Dessvärre är det riktigt ÖSREGN här idag. Nicke & Jossan känner ju inte till något annat Vancouver-väder, men det hade ju varit kul om man fått visa stan från sin bästa sida någon dag....

Hjärte-kram

0 Comments:

Post a Comment

<< Home