Jeremiah the bullfrog!
Ja, så var den semestern slut :-(
Men OJ så kul vi haft! Och vi har helt klart hunnit med massor av aktiviteter av diverse olika slag. Att bo 8 personer i vår lägenhet gick över förväntan trots jet lag och (minst) två snarkare.
Måste nämna några highlights:
1. De förväntansfulla shopparna i bilen ner mot Seattle...Morfar stannade osjälviskt hemma och tog hand om barnen hela dagen för att vi andra skulle kunna gå nuts på outlet heaven. Inte ens köerna vid gränsen tillbaka till Canada kunde stoppa vår fynd-rush!
2. De snötyngda granarna utanför fönstret i vårt hus i Whistler! Snö kom det, i massor! Bidrog helt klart till den vintriga alp-känslan, även om många av oss hade föredragit sol i backen.
3. Daniel Sedin fixade hockeybiljetter trots att det var slutsålt! Canucks slog dessutom Colorado Avalanche och det blev massor av mål, värt varenda dollar tyckte alla kristianstadsborna.
4. Att se Thompa försöka imitera "Jeremiah the bullfrog" när vi lekte charader var nog hela veckans höjdpunkt...och hamnade på ungefär samma skrattnivå som när samme man försökte illustrera "skrattar bäst som skrattar sist"
5. Vår 100-liters låda fylld med mat som behövde två pers för att baxas in i huset i Whistler...och 6 liter sprit!
6. Maltes kommentar i skidbacken: "när jag kom ner för backen sa jag till mig själv: bra gjort, Malte Solfors"!
7. Jossan och jag och barnen lekte ute i vårsolen & värmen på gula lekplatsen och gick sen och lunchade på Milestone's medan de andra åkte skidor i Cypress i söndags.
8. När Thompa nästan sabbade diskmaskinen i Whistler genom att fylla upp alla fack med handdiskmedel så att skummet bubblade ur maskinen sen.
9. Sista kvällen i Whistler på restaurangen Monk's vid foten av Blackcomb.
10. Mimi med sin Boklöv-stil i skidbacken och hjälmen som var lika stor som hon själv.
11. Snälla mormor stannade hemma med barnen när vi andra gick på coola loungen på Opus och drack drinkar och fick sen bästa bordet på LIFT med utsikt över hela hamnen och dessutom supergod mat!
12. Stefan tyckte att snön på Blackcomb var det bästa han någonsin åkt på!
Alltid lika trist när gästerna åker hem. Fast vi har redan pratat med dem och vet att de ätit hamburgare i Hammar och att skidorna inte var med till Kastrup. Nu har vi haft världens lugnaste lördag och tvättat 10 tvättar, bytt lakan till alla, städat och tagit det superlugnt. Idag söndag kör vi på i samma stil. Mimi hostar fortfarande som en storrökare så det blir nog inget dagis imorgon. Annars är det back to normal då. Fast ikväll är det Oscars-party såklart! Galastassen på och good middag.
Ha en skön vecka
Men OJ så kul vi haft! Och vi har helt klart hunnit med massor av aktiviteter av diverse olika slag. Att bo 8 personer i vår lägenhet gick över förväntan trots jet lag och (minst) två snarkare.
Måste nämna några highlights:
1. De förväntansfulla shopparna i bilen ner mot Seattle...Morfar stannade osjälviskt hemma och tog hand om barnen hela dagen för att vi andra skulle kunna gå nuts på outlet heaven. Inte ens köerna vid gränsen tillbaka till Canada kunde stoppa vår fynd-rush!
2. De snötyngda granarna utanför fönstret i vårt hus i Whistler! Snö kom det, i massor! Bidrog helt klart till den vintriga alp-känslan, även om många av oss hade föredragit sol i backen.
3. Daniel Sedin fixade hockeybiljetter trots att det var slutsålt! Canucks slog dessutom Colorado Avalanche och det blev massor av mål, värt varenda dollar tyckte alla kristianstadsborna.
4. Att se Thompa försöka imitera "Jeremiah the bullfrog" när vi lekte charader var nog hela veckans höjdpunkt...och hamnade på ungefär samma skrattnivå som när samme man försökte illustrera "skrattar bäst som skrattar sist"
5. Vår 100-liters låda fylld med mat som behövde två pers för att baxas in i huset i Whistler...och 6 liter sprit!
6. Maltes kommentar i skidbacken: "när jag kom ner för backen sa jag till mig själv: bra gjort, Malte Solfors"!
7. Jossan och jag och barnen lekte ute i vårsolen & värmen på gula lekplatsen och gick sen och lunchade på Milestone's medan de andra åkte skidor i Cypress i söndags.
8. När Thompa nästan sabbade diskmaskinen i Whistler genom att fylla upp alla fack med handdiskmedel så att skummet bubblade ur maskinen sen.
9. Sista kvällen i Whistler på restaurangen Monk's vid foten av Blackcomb.
10. Mimi med sin Boklöv-stil i skidbacken och hjälmen som var lika stor som hon själv.
11. Snälla mormor stannade hemma med barnen när vi andra gick på coola loungen på Opus och drack drinkar och fick sen bästa bordet på LIFT med utsikt över hela hamnen och dessutom supergod mat!
12. Stefan tyckte att snön på Blackcomb var det bästa han någonsin åkt på!
Alltid lika trist när gästerna åker hem. Fast vi har redan pratat med dem och vet att de ätit hamburgare i Hammar och att skidorna inte var med till Kastrup. Nu har vi haft världens lugnaste lördag och tvättat 10 tvättar, bytt lakan till alla, städat och tagit det superlugnt. Idag söndag kör vi på i samma stil. Mimi hostar fortfarande som en storrökare så det blir nog inget dagis imorgon. Annars är det back to normal då. Fast ikväll är det Oscars-party såklart! Galastassen på och good middag.
Ha en skön vecka

0 Comments:
Post a Comment
<< Home