Friday, March 02, 2007

Malte le gourmand

Till kvällsmat åt Malte idag: 7 köttbullar, 3 wienerkorvar samt ett berg med makaroner. Till det minimoröttter, gurka och till dessert äpplebitar. Nu sitter de och mular in popcorn medan de kollar på Nicke Nyfiken. Han sover dessutom långa nätter! Allt verkar väl tyda på att han på allvar håller på att växa sig riktigt stor?!

Vi andra i familjen försöker vara lite mer sparsamma med matintaget, ikväll blir det faktiskt inte sushi, utan räksallad!
Nu är ju veckans IDOL slut, så då lär det bli dvd-tajm senare. Sen en låååång skön helg framför oss. Imorgon ska vi faktiskt ha gäster, det är värsta höjdpunkten för oss här. Det var det iofs hemma också, fast där hände det mycket oftare och mer del av "vardagen". Här är det lite annorlunda. Ska testa en Tina-pasta och göra en äpplepaj med vaniljsås. Våra gäster lär gå hem tidigt eftersom deras lille baby Jack bara är någon vecka gammal. Mysigt ändå! Barnen ser mycket fram emot att leka med Harrison, som förhoppningsvis ska börja på deras dagis i höst.
Solong!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home