Sunday, March 25, 2007

Regnrekord!

Måste tjata lite till om regnet. Hörde på radion igår att det nu räknas dagar för ett eventuellt rekordförsök...21 av 24 regndagar i mars. Känns ju lite hopplöst, men rekord är ju alltid en morot. Sen hade vi norrmännen här i gårkväll och de berättade att man räknar på rekord även hemma i Bergen. Efter 80 dagar hade Linda tappat räkningen och intresset. Alltså kan man slå fast att det i alla fall är bättre att befinna sig i Vancan än i västra Norge. Alltid något! MEN, idag skiner faktiskt solen och himlen är blågrå. Det blir garanterat ett besök utomhus idag! Jippi.

Sen är det dagis och jobb och vardagsliv som gäller hela veckan lång. Tror att vi alla är lite halv-sugna på det faktiskt. Stefan har varit i kontakt med A-dam som utlovat fler Örnen-avsnitt, lugnet har därmed lagt sig lite på Beach Crescent. Det är sann kärlek mellan expats, det. Ikväll blir det hyrfilm: Stefan vill se Casino Royale för 4e gången medan jag röstar på the Holiday.

IMORGON är vi sedan bjudna av svenske konsuln (Stefan är en VIP-person här i Vancouver som får kuvert med guldemblem i brevlådan lite då&då, själv jobbar jag på en förskjutning av "Stefan Solfors med gäst" till "Stefan och Sofia Solfors" - men än har det inte slagit igenom) till en mottagning för att fira 50-årsjubileét av Rom-fördraget. Så det blir till att mingla på Vancouver museum imorgon kväll, med representanter från de andra EU-länderna. Måste nog googla lite om Rom-fördraget först så att man är lite påläst om man skulle hamna i en diskussion med tyske konsuln eller nåt. Fia: Hrm, kol&stålunionen, hur tyckte du att den gick? Nä, jag måste helt enkelt bara prata med Stefan eller välja ämnen i min comfort zone. Kunde det mesta om EU och dess bildande när vi pluggade franska på B-nivån och lusläste franska konstitutionen, men det känns som århundraden sen. Minst. Den busiga delen av herr och fru Solfors vill dock helst gå på tuff resto och äta god mat och dricka vin och busa när vi ändå har barnvakt, men vad gör man inte för att främja samarbetet mellan de europeiska länderna? Haha.

Ha en skön vecka gullegrisar ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home