Örnen!
Well. Det blev ingen soja-latte till barnens kompis mamma idag. Istället blev det en ny krupp-attack igårkväll med efterföljande vaknatt. Lägg till det att Stefan har haft diarré som kulminerade med en-gång-i-timmen-toabesök hela natten (letade lite flott upp Immodium ur reseapoteket imorse så nu är det stopp), Malte kissade i sängen och en jävulsk massa helikoptrar som cirkulerade utanför vår balkong (lät det som) i natt....Annars mår vi alla strålande ;-)
Helgen var toppen! Förutom ett EVIGT regnande (prognosen i hissen visar på mera nederbörd, tjohoo). l lördags åkte vi till Granville island och testade reston Bridge's. På väg dit fällde Malte en klassiker. Jag letade efter hans gummistövlar och frågade vänligt om han kunde hjälpa till att leta. "Nej det kan jag inte, tror du jag är dum i huvudet eller?" blev det not så vänliga svaret tillbaka. Vi ser det illgula huset från lägenheten och har i snart 2 år undrat hur det vore att äta på detta ställe. Tog alltså tag i det nu. God mat bjöds (nja) det på där, Malte klippte en hel pizza till hela familjens förvåning! Stefan klippte två glas Pinot Gris och ett berg av skaldjur. Ingen förvåning alls. Tja, sen gick vi till Kid's market och barnen lekte lite i labyrinten. Hade hur kul som helst sen bland spelautomaterna. Vi lyckades fejka alla maskiner för barnen utan att lägga i en enda peng. Bara en sån sak. Sen blev det lördagsgodis och hemfärd, fortfarande heavy rain.
Våra kvällar har den senaste tiden ägnats åt en nyupptäckt diamant: danska serien Örnen. För att snacka om expressservice och hyggliga kompisar (Stjärnorna Hjelmstedts, say no more!) så kom den i ett paket i posten häromdagen. Vi är ju inte sena på en dvd-serie och har naturligtvis konsumerat dessa avsnitt i rasande takt. Är lite oroliga för fortsättningen, har nu bara två avsnitt kvar. Mycket oroliga för hur vi ska detoxas från denna drog om nu vår drugdealer visar sig bara vara en teaser?
Well, annars har min ursnälle man ägnat timmar åt att fixa ny blandning av musik i min rosa Ipod mini (only for girls, enligt Borat)! OMG, vilken great musiksmak han har alltså! Visst fick man lite Dylan, mändger med Springsteen, James Taylor, Ulf Lundell, jazz och en massa annat givet. Men också en massa bra överraskningar som gör att jag småler lite då&då på gymet eller på mina promisar. Trots att han närmar sig 37 har han stenkoll på det senaste & bästa. Itunes är helt klart en fullvärdig drog för vissa.
Solong/F
PS. Angående magsjukan som rått bland den manliga delen av familjen har Malte myntat följande: "när bajset är som ett vattenfall, då är det kissbajs".
Helgen var toppen! Förutom ett EVIGT regnande (prognosen i hissen visar på mera nederbörd, tjohoo). l lördags åkte vi till Granville island och testade reston Bridge's. På väg dit fällde Malte en klassiker. Jag letade efter hans gummistövlar och frågade vänligt om han kunde hjälpa till att leta. "Nej det kan jag inte, tror du jag är dum i huvudet eller?" blev det not så vänliga svaret tillbaka. Vi ser det illgula huset från lägenheten och har i snart 2 år undrat hur det vore att äta på detta ställe. Tog alltså tag i det nu. God mat bjöds (nja) det på där, Malte klippte en hel pizza till hela familjens förvåning! Stefan klippte två glas Pinot Gris och ett berg av skaldjur. Ingen förvåning alls. Tja, sen gick vi till Kid's market och barnen lekte lite i labyrinten. Hade hur kul som helst sen bland spelautomaterna. Vi lyckades fejka alla maskiner för barnen utan att lägga i en enda peng. Bara en sån sak. Sen blev det lördagsgodis och hemfärd, fortfarande heavy rain.
Våra kvällar har den senaste tiden ägnats åt en nyupptäckt diamant: danska serien Örnen. För att snacka om expressservice och hyggliga kompisar (Stjärnorna Hjelmstedts, say no more!) så kom den i ett paket i posten häromdagen. Vi är ju inte sena på en dvd-serie och har naturligtvis konsumerat dessa avsnitt i rasande takt. Är lite oroliga för fortsättningen, har nu bara två avsnitt kvar. Mycket oroliga för hur vi ska detoxas från denna drog om nu vår drugdealer visar sig bara vara en teaser?
Well, annars har min ursnälle man ägnat timmar åt att fixa ny blandning av musik i min rosa Ipod mini (only for girls, enligt Borat)! OMG, vilken great musiksmak han har alltså! Visst fick man lite Dylan, mändger med Springsteen, James Taylor, Ulf Lundell, jazz och en massa annat givet. Men också en massa bra överraskningar som gör att jag småler lite då&då på gymet eller på mina promisar. Trots att han närmar sig 37 har han stenkoll på det senaste & bästa. Itunes är helt klart en fullvärdig drog för vissa.
Solong/F
PS. Angående magsjukan som rått bland den manliga delen av familjen har Malte myntat följande: "när bajset är som ett vattenfall, då är det kissbajs".

0 Comments:
Post a Comment
<< Home