Thursday, March 15, 2007

Spring Break!

Nu måste hemmafru-mamman plocka fram alla kreativa krafter som ligger där och pyr under ytan. Dags att fixa 1,5 vecka av seriöst roligt och innehållsrikt dagislov för de små bratsen. Spring break börjar idag och dagis öppnar inte förrän den 26e mars igen (jag gissar att jag vid det laget kommer att vara ganska glad och nöjd att livet går back to normal igen). Men, det ska väl inte vara en omöjlighet? Har redan fixat en hel rad med playdates och annat smarrigt på schemat. En av playdate-mammorna bad mig åka förbi Starbucks före och köpa en "tall soy tazo chai latte" till henne (shit vad man lär sig mycket dagligen, men soyamjölk är ju både laktos-och kolesterolfritt och allmänt nyttigt).
Tja, annars är väl livet ganska mycket som vanligt här i krokarna. Det var faktiskt underbart väder igår! Men det verkar ju som om våren är på G lite varstans. Jag fick ljuvliga vårvibbar när jag gick i solen och lyssnade på Castell collection "Spring is here", värsta bästa tajmingen att den dök upp i min Ipod. Faktum är att jag lite studsar fram i livet nu sen jag lyckats bli av med 15 otroligt oönskade kilon! Shit vad livet är skönt! Jag måste säga att himlen känns lite blåare, barnen snällare och framtiden lite allmänt ljusare för min del. Kaffet är oändligt mycket godare, trots att jag numera bara har ytterst lite mjölk i (har dock kommit på att om man skummar mjölken länge och väl blir det mer och mer....). Har kastat alla gamla byxor och annat trashigt i min garderob. Fortfarande är det dock mottot "om jag tappar några kilon, låt dem ligga" som gäller för mig. Men snart är jag klar och jag längtar sjukt nog efter att få en riktig socker&fett-chock, i alla fall EN gång, haha.....nästan så att man borde sätta sig på första bästa plan till Amsterdam och gå till stora torget och det lilla pannkaksplejset (Sven vet allt!) och beställa in två maxi-pannkakor - en i pizzastyle och en i dessertvarianten med jordgubbar, SMÖR, grädde och glass (detta HAR tyvärr hänt i mitt liv anno sept 2003, fast man måste nog ha varit med för att tro på det, paltkoma blev det ödesdigra resultatet, vaknade upp några timmar senare och undrade vad som hänt liksom).
Nope, nu ska jag dammsuga, om en liten stund kommer Amund och Hugo och härjar runt resten av dagen. Barnen har inte träffat dessa sina favvokompisar på länge så det blir urkul.
Solong