Wednesday, June 06, 2007

Heja Sverige!

Nationaldag och allt! Jag har satt ut flaggan på bordet. Fast jag tycker nog att vi måste rycka upp oss som nation och hitta riktiga traditioner kring denna dag. Hur firar man egentligen? Äter blågul tårta? Det finns ju inget att ta på. Kolla på norrmännen, de kan fira på 17e maj. Champagne och tårta, det kan ju bli en svensk nationaldags grej. Och så Pommac för barnen så går inte den drycken i graven (kanske redan gjort det?).
Stefan och jag ska fira med att se Dreamgirls på dvd och äta något ännu odefinierat gott. Barnen får glass och chokladsås - pas mal.

P&K

0 Comments:

Post a Comment

<< Home