Skön lördag!
Häromdagen föll ett grymt snygge-ljus över Vancouver vid 19.30-tiden. Ett sånt ljus som man annars brukar kunna skåda i Myhrmans trädgård utöver ängarna eller på framsidan i gula lagom till drinken...Well, i alla fall var det precis då jag fick mig en liten kvällspromis, alldeles ljuvligt. Att jag sen var tvungen att köpa en smoothie på Dairy Queen som haft fräckheten att öppna alldeles för nära oss, fick liksom bara ingå i paketet. Jag var i alla fall ute för att hyra Desperate Housewives säsong 3 på dvd. Nu vet ni i alla fall vad vi ägnar kvällarna åt! Lite oroligt blir det ikväll, när Stefan flyger mot Skandinavien och vi bara är på avsnitt 17. Jag har dock lovat att hålla mig tills han kommer tillbaka, ska genast hyra Ugly Betty säsong 1 för att fördriva tiden i Steffos frånvaro ;-D
Tja, vad har mer hänt då? Jo, dagis har ju börjat igen! Barnen är så glada att träffa sina kompisar och komma in i gamla rutiner (deras mor är också nöjd med upplägget). Samma gamla fröknar var det: Ms Duncan, Ms Cherie och Ms Priscilla! Många nya barn, "vi kommer inte ihåg vad de heter, mamma" och nya föräldraansikten att bekanta sig med. Alltså är vi tillbaka i gamla vancouver-lunken igen. Fast igår hade vi en heldag. Stefan hade ledigt från jobbet och vi passade på att gå till mysiga franska fiket Epicurien i Kits. Kaffe och goda choklad-croissanter, sämre kan man ha det. Sen hämtade vi kidsen, de åt mac&cheese-lunch och sen tog vi båten över till Granville island och sen vidare till Stamp's landing, en bit längre än vi brukar åka. Fick sen en rejäl promis i solskenet längs seawallen med fantastisk utsikt över stan. Måste ju ta alla foto-ops man kan få nu, så kameran är ständigt med. Det blev stop vid två lekplatser, medhavda drickor och sen vidare till Kid's market. Lite lek i labyrinten och sen matshopping i saluhallen: tre olika sorters tortellini, parmesan, basilika, tomater och så goda kex och hummus. Nice nice. Stefan fick sen akut vinlängtan och drog iväg med bilen för att fixa.
Idag kör barnen seriös lek med ALLA sina leksaker, Stefan packar och jag röjer. Lite senare blir det lunch vid English Bay Beach och lek i Stanley park. Inte förrän ikväll åker Stefan till flygplatsen.
Bye!
Tja, vad har mer hänt då? Jo, dagis har ju börjat igen! Barnen är så glada att träffa sina kompisar och komma in i gamla rutiner (deras mor är också nöjd med upplägget). Samma gamla fröknar var det: Ms Duncan, Ms Cherie och Ms Priscilla! Många nya barn, "vi kommer inte ihåg vad de heter, mamma" och nya föräldraansikten att bekanta sig med. Alltså är vi tillbaka i gamla vancouver-lunken igen. Fast igår hade vi en heldag. Stefan hade ledigt från jobbet och vi passade på att gå till mysiga franska fiket Epicurien i Kits. Kaffe och goda choklad-croissanter, sämre kan man ha det. Sen hämtade vi kidsen, de åt mac&cheese-lunch och sen tog vi båten över till Granville island och sen vidare till Stamp's landing, en bit längre än vi brukar åka. Fick sen en rejäl promis i solskenet längs seawallen med fantastisk utsikt över stan. Måste ju ta alla foto-ops man kan få nu, så kameran är ständigt med. Det blev stop vid två lekplatser, medhavda drickor och sen vidare till Kid's market. Lite lek i labyrinten och sen matshopping i saluhallen: tre olika sorters tortellini, parmesan, basilika, tomater och så goda kex och hummus. Nice nice. Stefan fick sen akut vinlängtan och drog iväg med bilen för att fixa.
Idag kör barnen seriös lek med ALLA sina leksaker, Stefan packar och jag röjer. Lite senare blir det lunch vid English Bay Beach och lek i Stanley park. Inte förrän ikväll åker Stefan till flygplatsen.
Bye!

0 Comments:
Post a Comment
<< Home