Jag=en äkta stammis!
Har i hela mitt liv drömt om att få bli stammis på ett coolt resto-ställe någonstans. Ni vet när stammisen glider in, alla i personalen hälsar med förnamn, nästan vet vad man vill ha. Som att komma hem till någon man känner!
I mina drömmar har det funnits små coola caféer i Paris eller New York högst upp på önskelistan. Där jag, iförd asballa kläder glider in och det bara sätts en latte framför mig (gjord på lättmjölk och en shot espresso). Stefan och jag hade span på ett grekiskt hak på Kungshöjd i Göteborg...men vi nådde inte riktigt ända fram den gången. Sen gjorde vi ärliga försök med Giorgio's och Sonsie's i Boston. Inga förnamn där inte!
Well, tjoho, nu har det hänt! Efter enträgna besök, 2-3 ggr i veckan, i två års tid kan vi nog ärligt räkna oss till de riktiga stammisarna på Kaide Sushi bar i Vancouver! Numera hälsar ägaren Tom mig "Hi Sofia" varje gång jag sätter foten innanför dörren (silly jag vet). Och föreslår sedan att göra en specialkomponerad rulle som inte finns på menyn, eftersom vi redan testat allt flera gånger om.
A dream come true.
I mina drömmar har det funnits små coola caféer i Paris eller New York högst upp på önskelistan. Där jag, iförd asballa kläder glider in och det bara sätts en latte framför mig (gjord på lättmjölk och en shot espresso). Stefan och jag hade span på ett grekiskt hak på Kungshöjd i Göteborg...men vi nådde inte riktigt ända fram den gången. Sen gjorde vi ärliga försök med Giorgio's och Sonsie's i Boston. Inga förnamn där inte!
Well, tjoho, nu har det hänt! Efter enträgna besök, 2-3 ggr i veckan, i två års tid kan vi nog ärligt räkna oss till de riktiga stammisarna på Kaide Sushi bar i Vancouver! Numera hälsar ägaren Tom mig "Hi Sofia" varje gång jag sätter foten innanför dörren (silly jag vet). Och föreslår sedan att göra en specialkomponerad rulle som inte finns på menyn, eftersom vi redan testat allt flera gånger om.
A dream come true.

0 Comments:
Post a Comment
<< Home