Tuesday, June 12, 2007

Inga hål!

Gårdagens tandläkarbesök avlöpte finfint! Beröm för fina tänder och inga hål ("det heter cavities, mamma", sa Malte). Malte höll dock på att kräkas ca 3 ggr när han fick en flourlösning med jordgubbssmak tryckt in i munnen på sånt där gomavtryck. "You made me feel sick" sa han till tandläkaren...haha. Mimi valde marschmallowsmak istället och då gick det bättre ;-)

Nu räknar vi dagarna tills vi ska åka hem. Tiden går väldigt långsamt när man väntar! Värför är det så? Och när man har askul flyger tiden iväg och man önskar att den kunde lugna ner sig. Konstigt.

Sålde både cykelkärra och dammsugare igår! Jädrar vad det ringde. Det var nog för låga priser...men innan har jag satt för höga priser och då får jag aldrig något sålt. Hursomhelst kan jag knappt beskriva hur skönt det känns att åka hem med en helt rensad lägenhet plus förråd väntandes hemma i Vancouver. Blir så skönt att komma tillbaka då. Någon som behöver en utrensning hemma? Jag kommer gärna och hjälper till! Det är som bomull för själen. Världens bästa anti-stress-kur. Prylar tar energi. Speciellt sådana man inte vill ha som bara är i vägen. Så det så!

Nu ska jag bege mig till ett caféet Epicurien och ta deras berömda latte till frukost. Sen väntar present-shopping och lite snyggpromenad på Granville street. Oj vad jag har det bra ;-)

Kram!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home