Snart åker vi hemåt!
Well, vi hade en ganska hektisk helg må jag säga. Sleepover med kompis Victor på fredagen som gick bra men stackaren ramlade och fick fläskläpp framåt kvällen och började då såklart längta efter sin lilla mamma...natten gick sen sådär. Var lite lagom sega framåt lördag förmiddag. Stefan och barnen gick på bio och själv gick jag och klippte mig! Ljuvlig lyx. Jessica plattångade mitt hår som jag inte gjort på evigheter och oj! vad nice det blev - och långt! I lördags kväll var vi sen hemma hos Nicole och John och åt supergoda hemmagrillade burgare och myste. Gick hem tidigt, det passade både oss och dem ;-) I söndags var vi sen på barnkalas på Science World. En kille gjorde massa roliga experiment och barnen åt sjörövartårta och fick tuffa ballonger.
Steffo körde till Whistler i måndags vid lunchtid. Fast först spenderade vi två en solo-lyx-förmiddag i city! Vi lullade runt fikade, kollade in butikerna och Stefan köpte ett armband till mig för att jag gått ner i vikt - jag är såå bortskämd. Sen åt vi supernice lunch på Hotel Wedgewood. De har en väldigt smart lounge med fåtöljer och fönster ut mot gatan, har gått förbi massvis med gånger och glanat på lyxisarna som suttit där inne. Nu har vi gjort det själva!
Tja. Nu är det serious laundry&packing som gäller. Måste alltid ha som mål att packa smartare för varje gång, det är en sann konstform. Ikväll ska det stå fyra fullpackade väskor i vardagsrummet, inget kvar att fixa imorgon...det är målet. Fast idag ska jag ut och jaga Converse och dagis-fröken-presenter ;-)
Och snart är det midsommar, vi längtar som dårar!
Steffo körde till Whistler i måndags vid lunchtid. Fast först spenderade vi två en solo-lyx-förmiddag i city! Vi lullade runt fikade, kollade in butikerna och Stefan köpte ett armband till mig för att jag gått ner i vikt - jag är såå bortskämd. Sen åt vi supernice lunch på Hotel Wedgewood. De har en väldigt smart lounge med fåtöljer och fönster ut mot gatan, har gått förbi massvis med gånger och glanat på lyxisarna som suttit där inne. Nu har vi gjort det själva!
Tja. Nu är det serious laundry&packing som gäller. Måste alltid ha som mål att packa smartare för varje gång, det är en sann konstform. Ikväll ska det stå fyra fullpackade väskor i vardagsrummet, inget kvar att fixa imorgon...det är målet. Fast idag ska jag ut och jaga Converse och dagis-fröken-presenter ;-)
Och snart är det midsommar, vi längtar som dårar!

0 Comments:
Post a Comment
<< Home