Tuesday, October 30, 2007

Det som inte får hända del 2!

Igår när vi hämtade Malte från dagis ramlade Mimi i fontänen utanför vårt hus! De brukar alltid leka där och hoppa runt mellan stenarna och har gjort så i snart tre år. Jag har alltid tänkt att någon borde ha ramlat i vid det här laget, statistiken talar liksom för det...well, nu har det hänt! Mimi hade allt utom cykelhjälmen under vatten kan jag meddela!!! Stackars liten. Helt dyngsur. Vi sprang hela vägen hem och Mimi lämnade våta spår (haha) efter sig ända in i hissen. Det blev varmt bad och lååång sömn i natt.

Gårdagskvällen spenderade vi på den indiska restaurangen Vij's, superkänd i hela Vancouver. Man kan inte boka bord och köerna brukar vara minst 1,5 h långa - vi vet, för vi har försökt innan. Fast igår gick allt som smort, Jessica passade barnen, vi fick parkering precis utanför och bord på momangen! Våra kompisar Nicole och John var med! Supernice! Så massa gott att det var omöjligt att bestämma sig för vad man ville ha. Vi körde family style istället och delade en massa rätter ;-D
Betyg: fem getingar!

Nope, här kan jag inte sitta. Måste ut och se mig omkring lite medan jag fortfarande kan. Familjen Sentimenal = vi just nu!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home