Monday, October 29, 2007

Sleeping beauties!



Fick denna bilden i mailen i söndags morse efter att vi varit på middag hos våra kompisar Nicole & John i lördags kväll. Goda snacks, Tacos, massa vin och vuxenprat eftersom de små somnade sött. Fast först hade de stimmat järnet, badat ihop och kollat på dvd i sängen!
Nu är det måndag morgon och vi laddar inför Halloween på onsdag. Då blir det seriöst trick&treating i Yaletown för hela familjen Solfors. Barnen i kostym får jag väl försöka fixa på en bild så att ni får se.

Helgen var superbra som vanligt! I lördags var barnen på kalas hos Emma. Det var princesskalas med Snövit som höll i trådarna. Hon serverade the, målade naglar och gjorde glitter make up (!!! - M&M ville inte) och berättade hur alla princessorna bor ihop i slottet på Disney world...haha! Malte var lite tveksam till kalaset, men han hade hur kul som helst. Att han sen fick en Transformer (favoritleksak) i sin loot bag gjorde inte saken sämre...

Igår regnade det som 17, Malte var hos Julian en stund och vi andra åkte på en liten shoppingtur. Köpte tavla, pall, glas, lampa mm mm. Härligt! Igår hände en grej som jag fruktat sen vi flyttat hit men som tidigare aldrig hänt. Malte hamnade själv i hissen och dörren stängdes. Panik! Man vet ju aldrig var de kan hamna. Fast Malte hade sinnesnärvaro att trycka på "M", dvs lobbyn och direkt gå fram till vår doorman och säga att han varit själv i hissen. Mimi och jag valde också M som förstahandsalternativ så vi hittade honom snabbt. Fast OJ så ledsna bägge barnen var. Mimi bara stod och skrek: MALTE!!! vid hissdörren. Malte grät också, men lugnade sig snabbare än lillasyster. Tur att det var vårt eget hus det hände i!

Kram

0 Comments:

Post a Comment

<< Home