The raspberry scone!
Jag är verkligen lite slö på att skriva. Men livet rullar på ändå! Just nu en helt vanlig tisdagsem. Ösregn ute och Mimi leker med sin kompis Harrison. De fikar och tittar på Dora the explorer. Har sovit lite dåligt inatt då jag först satt uppe till över elva igårkväll för att kunna ringa barnens svenska dagis samt svensk barnmorska på Curakliniken. Sen gick jag upp tidigt dessutom för att ringa jobbet...med andra ord en kort natt för mig, som brukar sova stensäkert mellan 22 och 6 (eller 23 och 7).
Har haft en ljuvlig morgon. Tog en brisk walk runt stan, stannade på mitt favvo-Starbucks på hörnet av Robson&Thurlow och tänk, deras hallon-scone hade inte tagit slut än (kommer man för sent brukar de vara slut ;-( )! Happy day och lyckligt liv. I morse satt jag i soffan i pyjamas och läste ut "the Kite runner", åååå va bra! Läs genast! Så jag begav mig direkt imorse till närmaste Chapters och skaffade mig nästa bok på listan "A year in the Merde" - skrattade rakt ut flera gånger där jag satt i min ensamhet och fikade & läste...ännu en klar hit!
Helgen som passerade var det helt underbart väder här. Säkert 20 grader och sol! Vi spenderade flera timmar på stranden och Mimi hade nog gärna badat....annars en lugn och skön helg. Härligt!
I em ska Malte bowla med sin kompis Skylar. Han ringde förra veckan och bjöd till "bring a buddy day" på hans bowling. Malte är superexalterad över detta. Och som kompensation för en ledsen Mimi har hon alltså play date med Harrison as we speak.
Det var det.
Ciao!
Har haft en ljuvlig morgon. Tog en brisk walk runt stan, stannade på mitt favvo-Starbucks på hörnet av Robson&Thurlow och tänk, deras hallon-scone hade inte tagit slut än (kommer man för sent brukar de vara slut ;-( )! Happy day och lyckligt liv. I morse satt jag i soffan i pyjamas och läste ut "the Kite runner", åååå va bra! Läs genast! Så jag begav mig direkt imorse till närmaste Chapters och skaffade mig nästa bok på listan "A year in the Merde" - skrattade rakt ut flera gånger där jag satt i min ensamhet och fikade & läste...ännu en klar hit!
Helgen som passerade var det helt underbart väder här. Säkert 20 grader och sol! Vi spenderade flera timmar på stranden och Mimi hade nog gärna badat....annars en lugn och skön helg. Härligt!
I em ska Malte bowla med sin kompis Skylar. Han ringde förra veckan och bjöd till "bring a buddy day" på hans bowling. Malte är superexalterad över detta. Och som kompensation för en ledsen Mimi har hon alltså play date med Harrison as we speak.
Det var det.
Ciao!

0 Comments:
Post a Comment
<< Home