Monday, October 22, 2007

God morgon!

Dricker thé och läser några mail....väntar på att regnet ska lugna sig lite så att jag kan ta min lilla morgonpromenad. Börjar inse att mitt lyxliv här går mot sitt slut. Om drygt TRE futtiga veckor sitter vi på planet mot Sverige igen. Med ny adress. Alla våra grejor på båt ute på stora havet, på väg till hamnen i Malmö. Vi längtar men ändå inte. Svårt svårt. Vi har i alla fall listat alla våra prylar till flyttfirman, avbokat en massa abonnemang, bokat avskedsparty, bokat hotell till de sista nätterna...overkligt men sant. Och spännade. Längtar till vårt hus som jag knappt minns hur det ser ut längre! Jag vet, man borde sparat bilderna som låg på Hemnet, men det hela gick så snabbt att vi glömde bort det.

Vad har vi gjort senaste tiden? Jo, vi spenderade torsdag-fredag i ett cool-lugnt Whistler! Det var kallt och snögränsen gick bara några hundra meter upp i backarna. Man blev helt klart sugen på skidåkning! Vi bara softade medan Stefan jobbade. Bodde på Hilton som hade supertomt på gäster och hade skönt. Barnen hade "apkalas" som alltid när vi bor på hotell (=kasta kuddar på varandra, hoppa mellan sängarna).

Helgen har sen bara regnat och regnat. Behövde bryta av lördagen lite och åkte och lunchade på Swiss chalet. Låter mycket flottare än vad det verkligen är, snäppet bättre än MC Donald's. Igår var vi sen på Toddler disco, på en nattclub vid Casinot här i stan. Barnen fick självlysande armband, vi dansade till barnvänlig popmusik, dj'n visade rörelser, barntv på de stora skärmarna, snacks och alkoholfria drinkar ;-D Ja, sen kom en trollkarl och när han var färdig fick man även klappa hans vita kanin (Mimi ville såklart!). Och så gjorde han ballonghattar till alla som ville....Fast allra roligast tyckte barnen att det var när vi kom ut till bilen och det hade regnat så mycket att det var stora pölar på vägen och de bilar som körde i filen närmast trottoaren formligen duschade alla som gick för nära.

Sådärja. Nu ser det betydligt ljusare ut utanför fönstrena. Jeez vad man kommer att sakna denna utsikten ;-(

Kram!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home