Monday, October 08, 2007

Happy Thanksgiving!

En långhelg som snart är till ända. Vi har verkligen haft urskönt! Redan i fredags började det ju med en ljuvlig dag. Helt fantastiskt fint höstväder, vi var på lekplaten hela eftermiddagen - tills solen gick ner och det blev lite kallt. Sen hade vi pizzafest hela familjen! Trots att vi bor på den optimala platsen för pizza delivery, händer det typ aldrig att vi äter pizza. Förutom i fredags då. Barnen lekte en jätterolig lek, de skulle beskriva djur och vi gissade. Mimis började alltid med "den har långa ben och lång hals", men sen kunde det vara krokodil eller vad som helst. Vi skrattade högt alla fyra.

Den senaste veckan har barnen haft entertainment genom att någon kört ett practical joke i fontänen utanför i parken. Flera liter tvål har hällts i vilket genererar enorma mängder skum. Och när det sen blåser virvlar det skum i stora molnliknande sjok över hela parken. Ända upp till vår våning också, helt galet är det. Men kul!

Igår var det sen dags att fira Thanksgivning. Kanadensarna är några veckor före USA, så den stora dagen är faktiskt idag! Vi hade en lite mini-kalkon på 5 kg. Jag fick skämmas medan en gubbe gick in och letade efter en liten kalkon och gav mig blicken "stackars dig som inte har några vänner och dessutom kommer den att bli torr och därmed äcklig". Men Stefan började redan vid 10-tiden i går morse och den blev såklart supergod!!! I går kväll fick hela gänget ligga på golvet och sträcka ut magen så mycket som vi åt ;-D Malte åt nog ett halvt kilo kalkon, medan hans syster envisas med att vara mycket skeptiskt lagd till att äta något som har haft ett ansikte. Våra kompisar Nicole och John gav middagen tummen upp och tyckte helt klart att den höll måttet även för en amerikan. Vi var lite osäkra på tillbehören, men det blev potatismos, sötpotatis i ugn, brysselkål, zucchini, pickles, gelé, brun sås och stuffing...Och nej, inte en kotte orkade äta pumpapaj med vispgrädde till efterrätt...

Flytten närmar sig med stormsteg! Jag samlar på mig diverse inköp att tas med hem. Synd bara att flyttlådor "PBO" (packed by owner) är förbjudna...well, då känner de inte smugglar-drottningen. Man kan ju inte hängas för att testa. En del favoriter har man ju skaffat sig ;-D

På tal om flytten blir det svårt att komma åt alla grejor i vårt förråd. Den gravida hjärnan fungerar bara sådär. Häromdagen när Mimi och jag var i förrådet, gav hon mig ett hänglås och jag låste vår dörr. Tyvärr visade det sig att det var ett hänglås hon hittat på marken...och jag fick en sekund senare "vårt" lås. Så nu sitter det två mega-hänglås på dörren, varav endast det ena har vi nyckel till. Måste ringa vår vaktmästare och fjäska lite om jag bara lyckas klura ut vad bultsax heter.....

KRAM!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home