Monday, May 22, 2006

7 svara ar...haha!

Jo, idag ar det var brollopsdag! Ska firas kungligt sa fort Stefan kommer hemat (ja, langtar sa att jag haller pa att bli galen!).
Vi har haft det skont. Sov ganska lange och sen blev det lite brattom for Malte var bjuden pa fodelsedagskalas till en tjej pa hans dagis. Kalaset var kl 10.30, pa Granville island's Kids market. Jag velade om vi skulle ta bilen (det regnade) eller baten. Eftersom vi var sena, borde det blivit bilen, istallet blev det sprangmarsch till baten, sag den lamna bryggan, vinkade jarnet och den vande! My lucky day :-)
Alltsa kom vi sadar perfekt nagra minuter over halv till kalaset. Mimi hangde med pa ett horn. Malte och Mimi hade valt en princessBarbie till fodelsedagsgrisen (senare under presentoppningen blev hon faktiskt riktigt glad for den, hon var valdigt ljummen till manga andra presenter...haha). Ja, sen fick de mala porslinsdjur, leka i AdventureZone, spela pa spelautomater som genererade biljetter for vilka man kunde valja rejalt meningslosa plastgrejor for (men barnen tyckte det var superfina grejor saklart), ata mat (fick valja mellan hot dog, pizza eller macaroni&Cheese, Malte tog pizza, bien sur) och 20 cm hog tarta (Malte tackade nej, Mimi fick inte=agg). Sen var det dags att ga hem. Man fick "loot bags" ocksa = Godispasar utan godis! Mest sma leksaker typ; solglasogon, vattenpistoler, visselpipor, medaljer att hanga runt halsen, halsband, studsbollar...tuggummibollar var det visst ocksa - lyckan var total! Vi tog sen baten hemat i regnet (ganska kallt var det ocksa) och Mimi somnade helt utmattad. Malte och jag spelade Myror i brallan, lekte med djuren och drack kaffe (jag). Sen har barnen badat med de nya vattenpistolerna en laaaang stund, jag har gjort lite grejor med Sweas tidning, vi har atit kottbullar och makaroner...ja, nu ar det snart tisdag och sen kommer Stefan pa onsdag. Despo? Nej inte sa farligt. Nu dricker jag the, har borjat gilla Orange Pekoe, helt vanligt svart the. Men gott!
Ciao Fia

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hello!
Nu är vi hemkomna från vår lilla "kärlekssemester" (Nicke tycker jag är löjlig när jag kallar den det!) i Barcelona!! Helt underbar stad och såå cool! Massor att se och extremt bra shopping!
Äntligen kan ni visa lite foto på bloggen också, det är ju något jag längtat efter.
Stor kram till er alla!
Kram från Jossan

9:35 AM  

Post a Comment

<< Home