Saturday, October 07, 2006

Pottery Barn!

Pa en enda liten lordag har vi hunnit fixa ett helt nytt rum i var lagenhet (red light district ar ett minne blott)! Och jklar vad snabbt det gick! Och hela lagenheten kanns alldeles plotsligt helt krispig och ny. Det blev alltsa ett skrivbord med tva hurtsar (3 lador i varje) och en (ja, Linda, det blev bara en, fler fick inte plats) bokhylla. Satte dit korgstolen och voilà sa har vi ett fungerade kontor! Undrar nu bara vad jag ska jobba med? Ramade in Maltes konstverk ocksa, det tog bort lite av det vita intrycket pa rummet. Maste nog genast fixa lite mer details...lucky oss att det ar langhelg. Efter shoppingen och fixet akte jag och handlade mat. Tankte att det nog ar stangt imorgon nar det ar Thanksgivning. Jo, det var ju ungefar som att aka till ICA Maxi dagen fore julafton. My god vilken ko! Och pallar med cranberry-jelly, stuffing, giganto-kalkoner, sotpotatis, pumpapajer och annat thanksgivningnodvandigt. Sjalv nojde jag mig alltsa med kyckling, nagra potatisar, lite brysselkal...man ar nojd med det lilla liksom.
Nu har vi hunnit ata thaigryta (den som vi helt sonika valde bort for big pizza-order haromdagen med BLT) och snart ska barnen laggas. Sjalva ska vi krypa upp i soffan med lite Chardonnay.
Ciao

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Å, va kul med kontor!! Nu blir jag ju liksom sugen att hälsa på igen för att se hur det rummet ser ut! Säkert supersnyggt eftersom möblerna ju var så sååå snygga.
Grattis!
kram Linda

7:51 AM  

Post a Comment

<< Home