Saturday, October 07, 2006

Good morning!

Knappt hade vara gaster hunnit resa forran vi upptackte att det faktiskt vankades lite mera semester. Denna helgen visade sig vara langhelg med Thanksgivning pa mandag! Alla canadensare tittar mycket markligt pa en om man berattar att man missat en san detalj. Ungefar som att fraga oss nagra dagar fore den 24e december fraga vad folk ska gora just den dagen. Forra aret fixade vi varsta kalkonmiddagen (haha) och umgicks med finnarna och norrmannen. Detta aret ar de alla bortresta over helgdagen och alla andra vi kanner har ju varsta slaktmiddagen att ga till. Det blir alltsa till att fira med familjen. Med tanke pa att den minsta kalkon jag lyckades hitta forra aret vagde 6 kg far vi nog ga over till kyckling. Fast de andra attiraljerna ska vi nog lyckas fixa. Kopte brunsas pa pase (forlat Nicke) nar jag och Linda igar var en svang pa IKEA. Vi var ju bara tvungna att nappa pa deras erbjudande med tre grytor och en stekpanna for $39! Jag kopte aven en ram sa att vi kan rama in Maltes masterverk "the shark" som han malat pa dagis. Ett rejalt litet verk som kraver en hel vagg, bara till att leta upp storsta ramen ur IKEAs sortiment.
Ja, annars har Malte lyckats spolat ner en san dar hona som man kan vrida upp och sen hackar sig fram genom livet, i ena toaletten. Den funkar nu inte alls. Toaletten alltsa. Honan ar gone.
Stefan sover fortfarande (8.10), he needs it, han tillbringade foregaende natt med att lasa sin fodelsedagspresent "Den doende dandyn" och att grubbla over jobbet. Sjalv var han nojd med natten, men insag sen att han skulle bli mycket mindre nojd med dagen vad det led....visade sig vara sant. Igarkvall gick jag ut pa en runda for att plocka upp var bestallda sushi, fast fick sedan svanga in pa Shoppers Drug Mart for att forsoka hitta nagot mot Mimis hosta. Hon ar valdigt nara forra vinterns krupp, och vi kande inte for att aka till akuten igen. Eller rattare sagt, vi ville garna forsoka lindra lite. Tjejen som jobbade i apoteket var i alla fall arlig, "hostmediciner hjalper inte", "men prova den har allergimedicinen - it knocks them out completetly"...nja, det kanns val sadar, man kan ju alltid ta en Alvedon. Barnen somnade 20 igar och vi la oss 21. Stefan ar alltsa nu ganska nara 12 timmar...sjalv lag jag och laste Stieg Larsson (vilken tuuuur att Stefan fyllt ar!), tyvarr ar boken sa tung att den inte direkt lampar sig for sanglasning.
Na, nu ska jag dricka the.
Puss och kram

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Spännande med toaletter.Min vän Liselotte i Halmstad har en dotter på 4 som råkade släppa ner sin mammas vigselring à ca 13000 kr i toaletten. Vågade inte riktigt säga det, pappa Roger går in och gör stora A och spolar och vips var den borta!Lattjolajban!
Tur att det finns försäkringar.
Kram Mia

4:14 AM  

Post a Comment

<< Home