Det snöar!
Vi har precis kommit hem från Thors 1-årskalas! Snön faller över stan (fast i Whistler är det visst 2,5 m snö)! Vi hoppas kunna åka lite pulka på lekplatsen imorgon.
Imorse vaknade vi till något riktigt läbbigt: en man som hoppade från Granville brigde. Jag såg en man ligga på gatan under bron. Ingen annan på plats ännu, vilket måste betyda att det hänt någon minut innan. Det var motbjudande och spännande på samma gång, väldigt märklig känsla. Stefan var tvungen att kolla med kikare. Snart kom det massor av folk, sen polis, brandbilar och ambulans. Vi fattade inte från början att han hoppat, men vi såg att alla stod och tittade uppåt och förstod sen när de var tvungna att tvätta gatan ren med massor av skum och vatten från brandbilen. Efter en halvtimme var gatan tvättad och alla hade åkt. Fy 17 vilken start på dagen.
Sen åkte barnen och Steffo till svenska skolan (barnen fick mäta sig och Mimi var 93 cm och Malte 1.07 m) och jag var hos frisören. Kom hem lagom till kalaset. Chablis och smörgåstårta är ju aldrig fel ;-D
På tal om mat åt vi supergod mat igårkväll. Eftersom vi hade fått fin paté från Frankrike (från butikschefen som ska börja i Whistler och som kommer från Chamonix), blev jag sugen på att handla massa andra godsaker i samma stil. Var på Urban fare länge och väl och handplockade massa gott...det blev vrållyxigt och megagott. Stefan åt upp hela burken med vildsvinspaté de Savoie! Tur att vi har en burk paté de campagne kvar ;-)
Nu ska vi se en hyr-dvd: Goodnight and good luck!
Kram
Imorse vaknade vi till något riktigt läbbigt: en man som hoppade från Granville brigde. Jag såg en man ligga på gatan under bron. Ingen annan på plats ännu, vilket måste betyda att det hänt någon minut innan. Det var motbjudande och spännande på samma gång, väldigt märklig känsla. Stefan var tvungen att kolla med kikare. Snart kom det massor av folk, sen polis, brandbilar och ambulans. Vi fattade inte från början att han hoppat, men vi såg att alla stod och tittade uppåt och förstod sen när de var tvungna att tvätta gatan ren med massor av skum och vatten från brandbilen. Efter en halvtimme var gatan tvättad och alla hade åkt. Fy 17 vilken start på dagen.
Sen åkte barnen och Steffo till svenska skolan (barnen fick mäta sig och Mimi var 93 cm och Malte 1.07 m) och jag var hos frisören. Kom hem lagom till kalaset. Chablis och smörgåstårta är ju aldrig fel ;-D
På tal om mat åt vi supergod mat igårkväll. Eftersom vi hade fått fin paté från Frankrike (från butikschefen som ska börja i Whistler och som kommer från Chamonix), blev jag sugen på att handla massa andra godsaker i samma stil. Var på Urban fare länge och väl och handplockade massa gott...det blev vrållyxigt och megagott. Stefan åt upp hela burken med vildsvinspaté de Savoie! Tur att vi har en burk paté de campagne kvar ;-)
Nu ska vi se en hyr-dvd: Goodnight and good luck!
Kram

0 Comments:
Post a Comment
<< Home