MALTE har namnsdag!

Chokladägg är redan utlovade på vägen till dagis! Det är smällkallt ute, -5! och snön ligger i drivor överallt. Härligt! Fast enligt nyheterna ska det vara 10 plusgrader på fredag...
Igår hade vi en kul dag! Dagis var stänt pga snön, men som tur var ringde Julian direkt på morgonen. Vi stack direkt ut i snön och åkte pulka och lekte järnet! När alla var tillräckligt nerkylda gick vi hem till Julian och drack thé och lekte lite till. Efter ca 1h kom Julian fram till mig och sa "kan inte Mimi & du gå hem nu?". Man ska ju vara artig och lyda värden, så då gjorde vi det. Det passade egentligen ganska bra, eftersom vi behövde åka och handla mat. Det tog lite tid eftersom alla kör så långsamt i snön, plus att vi behövde allt i hela affären typ...men till slut kom vi hem. Ringde för att kalla hem Malte, fast då hade de bestämt att de skulle åka båten till Granville island för att leka i Adventure Zone. En trött, glad och supernöjd Malte kom alltså inte hem förrän vid 18-tiden! Härligt. Stefan gjorde god svamprisotto!
Snart åker Steffo till Whistler för att öppna butik! Superspännande! Vi ska bara dricka lite kaffe här först :-D
Å så stort grattis till AGNES på 7-årsdagen en dag för sent!!!
Kram

2 Comments:
Hope you have a happy nameday!
moffor
Grattis till söta Malte på namnsdagen från hela familjen Ekelius!!!
Post a Comment
<< Home