Friday, December 01, 2006

Fredagsmys

Malte kraschade in i ett träd när han åkte pulka med dagis igår. Nu går han som om han har träben och kan inte böja benet alls. "Jag kan bara gå, mamma, inte springa alls" säger han. Stackars liten. Han är verkligen tapper.
Snart ska vi hämta hem honom från dagis och då blir det fredagsmys. Inte det samma när Stefan inte är hemma, men det får ju gå. Det blir popcorn i alla fall. Eftersom inte Malte kan gå, får det nog vara med sushi för mig. Köpte med mig en "sheperd's pie" från bageriet. En canadensisk maträtt. Paj med köttfärs och potatismos på toppen. Jaja, man kan ju alltid testa.
Nu smälter snön i alla fall och det är plusgrader. Det blir nog inte mer pulkaåkning nu. Jag övergick idag från dunjacka till vanlig jacka och från bautavinterkängor till gummiboots. Faktiskt skönt ändå.
Idag åt jag frulle på Starbucks och gick en sväng på stan. Är julklapps-köpar-sugen men väntar på inspiration ;-) Jag har ju tid...
Kram från Van

0 Comments:

Post a Comment

<< Home