Wednesday, November 29, 2006

Inte mycket november kvar.

Imorse när jag som vanligt kollade på lite "hemmafrutv" lärde jag mig något om mäns och kvinnors språk. Män använder mycket färre ord än vi. Really? Tydligen ca 5.000 stycken per dag, till skillnad från oss hämningslöst babblande kvinnor som yttrar hela 23.000 ord i snitt på en dag. Ja, i vår familj blir nog ingen direkt förvånad. Och då ligger nog vissa inte ens på dessa futtiga medeltal kan jag gissa, inga namn nämnda. Fast vi kvinnor har ett rikare språk sa samma undersökning. Alltid något.
Imorse drog jag barnen i pulkan till dagis. Då såg vi en död mus på stigen, den hade frusit mitt i steget liksom. "Där ligger den musen och vilar", sa Mimi. Vi droppade ämnet efter att de försökt väcka den och Malte konstaterade att "den verkar lite död". Lika bra det. Idag har jag fixat julkort, gått en cityrunda och sen på eftermiddagen rensat/omorganiserat barnens rum. Det behövdes storstädas i alla ordets betydelser, så jag passade på att flytta sängarna och rensa bort en massa. Det blev fint :-D och känns mycket större.
Stefan har åkt skidor i Whistler idag några timmar mellan låduppackning och annat. På lördag öppnar butiken. Spännande!
Dagens hetaste grej: Mimi har slutat med napp!!!!!!!!!!!!!! Igår när jag läst saga så hittade vi inte nappen och då sa jag att hon inte behövde den mer för hon var så stor. Vi har samlat alla i en påse med guldrosett och den ska Ella få i julklapp (Bläää!). Mimi är dock såå stolt när hon berättar det. Lovely.
Bye

0 Comments:

Post a Comment

<< Home