Wednesday, March 28, 2007

Lite ledsen mamma!

Well, nu har regnet slutat och solen tittar fram typ hela tiden. Då är stan så grymt vacker och alla är glada och...våren är här! Ljuvligt. Jag har minsann slutat med strumpor och kör solbrillor på.

Igår åkte barnen och jag till allergidoktorn för att testa Mimi. Hon var supertuff och sträckte fram armen som han genast prickade och skrev en massa på. Sen stick i varje prick men inte en tår från tuffa Mimsan! Dessvärre visade det sig att hon fortfarande är mycket allergisk mot ägg, testet gav ordentligt utslag. Hon var t.o.m allergisk mot gulan, vilket är lite ovanligt. Så inga muffins eller tårtor här inte :-( Måste erkänna att man såklart hade hoppats, även om man inte ska göra det alltför mycket. Tur i oturen testade hon negativt för jordnöt, vilket är en mycket värre allergi att ha enligt farbror doktorn. Så, nu väntar blodprov på sjukhuset och om det också går bra ska hon testäta M&M's hos doktorn snart...skönt. Hoppas alltså nu lite på det.

Malte har kommit med på tenniskurs! Tjohoo, de ringde nyss! Efter enträget detektivarbete har jag lyckats fixa in ett av barnen på EN attraktiv aktivitet, kryss i taket. Det är ju helt otroligt vad alla är omsigochkringsig när det gäller sina kottar och deras fritidssysselsättningar. Man blir helt apstressad! Fast nej, vi känner oss lugna med det. Det är väl roligare att börja på något när man själv i alla fall kan uttala vad aktiviteten heter!?

Har helt TOKFASTNAT i spicy tuna sashimi, ojojoj vilken dundersuccé! Vi är helt golvade och vill äta detta 3ggr/dag. På fredag är det dags igen! Hyrfilmen blev till kompriomissen allan, dvs vi tog bägges förstahandsval. Alla glada&nöjda. Efter 18 år har man i alla fall lärt sig att den bästa kompromissen är när alla vinner ;-) win-win funkar alltid. Och livet blir sååå mycket lättare. Men man måste sitta uppe lite längre och kolla på tv bara.

Solong

0 Comments:

Post a Comment

<< Home